مردی که 20 سال پیش به انگیزه سرقت موتورسیکلتی دو نفر را در شهرستان کهنوج با شلیک گلوله کشته بود، با گذشت اولیای دم، از مجازات مرگ نجات یافت و از زندان آزاد شد.
کد خبر: ۵۹۶۷۸۸
قاتل پس از 20 سال بخشیده شد

به گزارش جام‌جم، در یکی از روز‌های سال 1372 مردی که به خانه‌اش در یکی از محله‌های شهرستان کهنوج می‌رفت، با شنیدن صدای کمک‌خواهی سراسیمه وارد یکی از کوچه‌های خلوت این شهر شد. او مشاهده کرد دو مرد جوان بر اثر شلیک گلوله زخمی شده و کمک می‌خواهند.

در پی این حادثه، مرد رهگذر با مرکز پلیس و اورژانس تماس گرفت و برای نجات آن دو نفر درخواست کمک کرد.

در ادامه، ماموران انتظامی و اورژانس با حضور در محل حادثه مردان زخمی را به بیمارستان انتقال دادند؛ اما با وجود اقدامات درمانی هردو مجروح فوت کردند.

در پی مرگ این دو جوان و گزارش موضوع به بازپرس کشیک ویژه قتل، اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافت و با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه جستجوی کارآگاهان جنایی کهنوج در استان کرمان برای شناسایی هویت قربانیان و دستگیری عامل یا عاملان جنایت آغاز شد.

 2 مرد جوان، قربانی سرقت شده بودند

در ادامه تحقیقات خانواده دو مرد کشته شده، شناسایی شده و با احضار به پلیس آگاهی و ادامه تحقیقات از اولیای دم هر دو قربانی معلوم شد آن دو نفر با موتورسیکلتی در حال بازگشت به خانه‌شان بودند که هر چه منتظر شده‌اند، آنها بازنگشته‌اند و سرانجام در پی تماس پلیس متوجه کشته شدن آنها شده‌اند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، کارآگاهان جنایی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد عامل جنایت به انگیزه سرقت، آن دو را کشته و متواری شده است.

جستجو در این باره ادامه یافت تا این که ردپای سارق قاتل شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی کهنوج در بازجویی به جرم خود اعتراف و عنوان کرد به انگیزه سرقت موتورسیکلت، آن دو را کشته است.

بلاتکلیفی 20 ساله مرد اعدامی

در پی اعتراف متهم، او پس از بازسازی صحنه جنایت و صدور قرار قانونی روانه زندان کهنوج شد و مدتی بعد در دادگاه محاکمه و با توجه به درخواست اولیای دم هر دو قربانی مبنی بر قصاص، متهم به مرگ محکوم شد و در ادامه این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور به تائید رسید و متهم در یک قدمی مرگ قرار گرفت، اما به دلیل این که تفاضل دیه مقتولان پرداخت نشده بود تا حکم عامل جنایت اجرا شود، او همچنان در زندان کهنوج بلاتکلیف مانده بود.

بنا بر این گزارش، چندی پیش مسعود ولایتی، دادستان کهنوج هنگام بررسی پرونده‌های افراد محکوم به قتل بلاتکلیف متوجه شد، این متهم 20 سال است که بلاتکلیف در زندان مانده و اولیای دم پرونده‌اش نیز او را عفو نکرده و اجازه اجرای حکم را نمی‌دهند.

 تلاش دادستان برای جلب رضایت اولیای دم

بنابراین دادستان شهر تصمیم گرفت با اولیای دم این پرونده گفت‌و‌گو کند تا شاید تکلیف این متهم که 20 سال در بلاتکلیفی مانده بود، مشخص شود.

دادستان و هیات صلح و سازش دادسرای کهنوج تلاش برای جلب رضایت اولیای دم مقتولان را آغاز کردند و سرانجام پس از چند جلسه گفت‌و‌گو با اولیای دم چند روز پیش موفق به جلب رضایت شدند و به این ترتیب آنها، عامل جنایت را بخشیدند و به او زندگی دوباره‌ای هدیه کردند.

یک مقام آگاه در دادگستری استان کرمان در این باره گفت: با گذشت اولیای دم، عامل جنایت روز پنجشنبه بیست‌ویکم شهریور امسال پس از 20 سال محکومیت از زندان کهنوج آزاد شد و نزد خانواده‌اش بازگشت.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
قدرت الله
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
باید اعدام می شد چون تجربه ثابت كرده كه پس از مدتی دوباره مرتكب سرقت و یا قتل خواهد شد.
حشمت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
بخشش نشانه بزرگواری میباشد ،اگه شخص بخشیده شده قدر بداند وبقیه عمرش را سالم زندگی كند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها