معاون وزیر خارجه کشورمان و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در مذاکرات خود در مسکو هرگونه مداخله نظامی آمریکا در سوریه را مردود اعلام کردند.
کد خبر: ۵۹۵۵۹۲
مداخله نظامی آمریکا در سوریه مردود است

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مسکو ،‌ حسین امیرعبداللهیان و  میخائیل باگدانوف (معاون وزیر خارجه روسیه) در این مذاکرات بر ادامه رایزنی های تهران – مسکو برای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.

معاون وزیر خارجه کشورمان درباره نتایج رایزنی با همتای روس خود گفت: دردیدار با آقای باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور گفتگوی مفیدی درباره سوریه انجام شد.

امیرعبداللهیان افزود: تهران - مسکو معتقدند هرگونه کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه و همچنین قویا هر گونه راهکار نظامی در سوریه مردود است.

وی گفت: برخلاف فضاسازی و شایعات غرب ، دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و اینگونه اقدامات کار گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه است که اسناد آن هم وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: ایران و روسیه درباره تحولات سوریه بر راهکار سیاسی به عنوان تنها راه حل مناسب برای حل بحران سوریه تاکید دارند و معتقدند هرگونه ورود آمریکا و برخی طرف های غربی به جنگ در سوریه ، شرایط را به سمت جنگ نامحدود و پیچیده تر شدن اوضاع در منطقه سوق می دهد.

امیرعبداللهیان گفت: در این حال اقدامی که مبنای آن استفاده از زور و استفاده از گروه های تروریستی و تکفیری باشد پیامدهای مخربی برای امنیت منطقه ای خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در ادامه رایزنی های مسکو ، روز سه شنبه در دیدار با ولید معلم وزیر خارجه سوریه آخرین تحولات مرتبط با این کشور بررسی خواهد شد.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه هم برای رایزنی با مقامات روسیه در مسکو به سر می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها