ترکیه در کوه مشرف بر شهر لاذقیه پایگاه نظامی ایجاد کرد

ارتش ترکیه بر فراز کوهی مشرف بر شهر لاذقیه سوریه پایگاه نظامی ایجاد کرده تا تحرکات ارتش سوریه را در شهرهای مرزی زیرنظر بگیرد.
کد خبر: ۵۹۵۴۱۶
ترکیه در کوه مشرف بر شهر لاذقیه پایگاه نظامی ایجاد کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، ارتش ترکیه اعلام کرد پایگاهی نظامی در بالای کوه «کل» در استان «هاتای» در جنوب کشور ایجاد کرده است.

این پایگاه با شهر «لاذقیه» سوریه چهل کیلومتر فاصله دارد و بر منطقه راس البسیط در خاک سوریه مشرف است.

این شبکه گزارش داد؛‌ در این خصوص، تحرکات قایقهای نظامی ترکیه در ساحل «سمن داغ» در مرزهای آبی با سوریه افزایش یافته است.

عمر خشرم خبرنگار این شبکه در اطراف پایگاه اینجرلیک ترکیه گزارش داد: از دو روز پیش ترکیه به ایجاد این پایگاه نظامی در بالای این کوه اقدام کرده است.

خبرنگار این شبکه افزود: انواع تجهیزات و تسلیحات هجومی در این پایگاه مستقر خواهد شد . خبرنگار الجزیره گفت: این پایگاه در منطقه راهبردی و در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا ایجاد شده است و بر شهر لاذقیه و بخش زیادی از سواحل سوریه، به ویژه منطقه راس البسیط ، که چند ماه پیش یک فروند هواپیمای ترکیه در این منطقه سرنگون شد، مشرف است. همچنین در این پایگاه انواع سامانه های راداری و ردیاب نصب خواهد شد.

عمر خشرم درباره اینکه آیا فقط نیروهای ارتش ترکیه از این پایگاه استفاده خواهند کرد یا نیروهای بیگانه نیز حق استفاده از آن را خواهند داشت گفت: ممکن است نیروهای بیگانه نیز در این پایگاه مستقر شوند همانطور که در پایگاه اینجرلیک مستقر شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها