محمد نوری با جام جم مطرح کرد

جذابیت شهرآورد با دایی و قلعه نویی

من به تیمم و سرمربی آن اطمینان کامل دارم و مطمئن هستم همه باشگاه از این بازی چیزی جز برد نمی‌خواهند.
کد خبر: ۵۹۳۹۴۷
جذابیت شهرآورد با دایی و قلعه نویی

از او به عنوان بدشانس ترین بازیکن سال‌های اخیر پرسپولیس در داربی‌ها یاد می‌کنند و بین هواداران این تیم به این شاخصه شهره است. با این همه نباید فراموش کرد که او در داربی برگشت فصل یازدهم پایه گذار برد تاریخی پرسپولیس با هت تریک ایمون زاید بود.محمد نوری برای این بازی از هر نظر آماده است و دوست دارد تمام افتی را که خود درباره بازی‌های این فصلش از آن یاد می‌کند با این بازی و شکست احتمالی استقلال به دست فراموشی بسپارد.

چرا هواداران پرسپولیس از نتایج این تیم رضایت ندارند؟

خب مشخص است. ما انتظارات شان را برآورده نکرده‌ایم و نباید هم از تیم‌شان راضی باشند.

این به حرکت خوب استقلال در لیگ نیست؟

قطعا همین‌طور است. استقلال و پرسپولیس در سطح جامعه با سپاهان و تراکتورسازی که سنجیده نمی‌شود. ما دو تیم از 40، 50 سال پیش به این طرف فقط با هم مقایسه می‌شویم و این روزها که تیم ما نتایج خوبی نمی‌گیرد هواداران استقلال که تیم شان بهتر کار کرده، برای طرفداران ما کری می‌خوانند و این به مذاق یک پرسپولیسی خوش نمی‌آید که نتواند از تیمش دفاع کند. هواداران حق دارند و ما هم تمام تلاش مان را می‌کنیم تا اسباب رضایت شان را فراهم کنیم.

از این‌که استقلال بهتر کار کرده، ناراحت نیستی؟

به هیچ وجه. ما تیم خودمان را داریم و من فقط به پرسپولیس فکر می‌کنم. از طرف دیگر با این‌که استقلال هم در لیگ، رقیب ماست برایشان در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت دارم.

خیلی با اطمینان از تیمت حرف نمی‌زنی، دلیلش چیست؟

من به تیمم و سرمربی آن اطمینان کامل دارم و مطمئن هستم همه باشگاه از این بازی چیزی جز برد نمی‌خواهند، اما داربی تنها دیداری است که پیش‌بینی‌اش بسیار سخت است و نمی‌توان نتیجه آن را حدس زد.

اوضاع پرسپولیس برای این بازی چطور است؟

من از فصل دهم به این تیم پیوستم و در این سال‌ها به این نکته مهم رسیده‌ام که همه چیز از ده ، 15 دقیقه قبل از شروع بازی کلید می‌خورد. یعنی این‌که شما بازی قبل از داربی را باخته باشید یا برده باشید، ملاک مدل بازیتان در داربی نیست و نمی‌تواند باشد. یکی از اصلی‌ترین مسائل در داربی داشتن بازیکنان باتجربه است که خوشبختانه ما باوجود تغییراتی که در این فصل داشتیم اما بازیکنان باتجربه‌مان حفظ شدند و این می‌تواند کمک حال مان باشد تا برابر حریف که از نفرات با تجربه بیشتری بهره می‌برد، موفق عمل کنیم.

اما برخی کارشناسان، پرسپولیس را جـــوان شده و کم تجربه می‌دانند؟

درست است، ما از بازیکنان تازه واردی سود می‌بریم که هر یک در تیم قبلی‌شان جزو مهره‌های خوب آن تیم بوده‌اند. ضمن این‌که علی دایی کار کردن با این قبیل بازیکنان را بخوبی بلد است و ما نگرانی بابت این مسأله نداریم.

طی این سال‌ها که به پرسپولیس پیوستی هــمه از تو به عنوان بازیکن بد شانس داربی‌ها یاد می‌کنند، واقعا اینچنین است؟

خب به اعتقاد من شانس هم بخشی از زندگی انسان است و من در این سال‌ها بویژه در داربی‌ها تا حدی از این موضوع متضرر شده‌ام. به طور مثال در داربی رفت فصل دهم که من تازه به پرسپولیس پیوسته بودم یک گل سالم به ثمر رساندم که کمک داور که اسمش هم هرگز از یادم نخواهد رفت (آقای مرتضی کریمی) پرچم زد و گل سالم مرا آفساید اعلام کرد.

همان گلی که تصویر ساختگی‌اش هم منتشر شد؟

بله، همان گلی که آقای فتح‌الله‌زاده که احترام خاصی برای شان قایل هستم، می‌گفت در تصاویر ال سی دی اتاقش که بزرگ هم هست صحت کار کمک داور مشخص است. بعد هم یک سایت خبری تصویر ساختگی را منتشر کرد که با فتو شاپ (نرم افزار کامپیوتری) آن را طوری درست کرده بود که انگار من از آخرین مدافع استقلال جلوتر بودم. به هر حال بد شانسی‌های من از آن بازی شروع شد.

بدشانسی بعدی ات پنالتی بود که زدی بیرون؟

نه، بازی برگشت همان فصل بود که من با تمام وجود بازی می‌کردم و غلامرضا (رضایی) درون محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت شد اما محمد محمدی با خطای مسلم پنالتی او را زد اما داور بی اعتنا به آن از کنارش رد شد. من آن اتفاق را هم جزو بدشانسی‌های خودم به حساب می‌آورم که در دوره بازی من برای پرسپولیس اتفاق افتـــاد و کاری هم از دست من بر نمی‌آمد...

... و در نهایت پنالتی جام حذفی؟

بله، آن پنالتی که دیگر اوج بدبیاری‌های من بود. تا پیش از آن ضربه به یاد ندارم که پنالتی را خراب کرده باشم.

ولی جبران خوبی در داربی برگشت فصل یازدهم داشتی، این‌طور نیست؟

مطمئن هستم که آن داربی حالا حالاها از ذهن کسی پاک نمی‌شود. ما دو بر صفر از استقلال عقب بودیم و مهرداد اولادی هم اخراج شده بود که من در یک صحنه ایمون زاید را در عمق خط دفاع استقلال دیدم و آن پاس را برایش فرستادم. بازی سیزدهم بهمن 90 آب سردی بود برای هواداران ما پس از چند داربی که معتقدم دو تای آنها را داوران به ناحق برای ما قضاوت کردند.

از این‌که استقلالی‌ها در پاسخ به برد شش تایی سال 1352 پرسپولیسی‌ها،با نشان دادن عدد چهار مقابله به مثل می‌کنند چه حسی به تو دست می‌دهد؟

پیش از هر چیز می‌فهمم که این دو تیم تا چه اندازه میان مردم طرفدار دارند و از هر سطح طبقاتی که گاهی فکرش را هم نمی‌کنید این دو تیم را دوست دارند. بعد هم چون می‌دانم دوتا از این چهار برد با اشتباه مستقیم داوری برای استقلال به‌دست آمده است یاد آن دو بازی می‌افتم و اهمیتی برای این مسأله قایل نمی‌شوم.

پیش بینی شما از این داربی چیست؟

نکونام، تیموریان و خسرو و حتی بیک زاده همگی بیرون از فضای رقابت دوستان خوب من هستند و ما در اردوهای تیم ملی هم همواره در اوقات فراغت با هم هستیم، اما در داربی جمعه ما رقبای هم محسوب می‌شویم و من و دیگر ملی‌پوشان پرسپولیس با توجه به این‌که می‌دانیم کرش هم این بازی را می‌بیند، انگیزه بیشتری داریم تا برابر جواد و بقیه هم تیمی‌هایش خوب‌تر از همیشه ظاهر شویم.

دایی از شما چه می‌خواهد؟

او وقت عادی‌اش از مـــا برد می‌خواهد. برابر ملوان که ده نفره شدیم از همان درون زمین کاری کرد که ما به رختکن نرسیده حساب کار دستمان بیاید. حالا انتظار دارید در مصاف با استقلال چه حسی داشته باشد.

اما قلعه‌نویی هم چنین روحیاتی دارد، این‌طور نیست؟

به همین دلیل است که فکر می‌کنم با وجود این دو مربی، بازی از جذابیت‌های بیشتری برخوردار شود.

کدام یک از آنها را جاه طلب تر هستند؟

بدون اغراق باید بگویم علی دایی. این را نه به دلیل این‌که مربی ام است یا او مرا به این تیم آورده و دوستش دارم می‌گویم، بلکه نتایج داربی‌های امیر قلعه‌نویی این را ثابت می‌کند که او محافظه‌کارتر از دایی در داربی‌ها شرکت می‌کند. قلعه‌نویی شاید به‌واسطه این‌که خود در دوران بازیگری‌اش‌ هافبک میانی بوده روحیه‌ای تهاجمی ندارد، اما دایی که آقای گل دنیاست از این خصیصه سود می‌برد و به همین دلیل فکر می‌کنم که دایی بیشتر برای برد تلاش می‌کند و استقلال ابتدا برای نباختن وارد زمین خواهد شد.

نتیجه بازی چه می‌شود؟

(خنده) اگر مشکلات داوری نداشته باشیم ما با یک گل اختلاف پیروز خواهیم شد، البته باز هم تأکید می‌کنم که اگر مشکل داوری نداشته باشیم.

غیبت جباری چقدر روی کار تیمی استقلال تأثیردارد؟

فکر نمی‌کنم تأثیر بسزایی بگذارد. ما فصل پیش بدون او و با حضور او دو بار صفر ـ صفر کردیم. استقلال اکنون هم از‌هافبک‌های خوبی بهره می‌برد.

خودت هم گل می‌زنی؟

مهم‌تر از گلزنی من، بردمان در این بازی است که می‌تواند حتی ما را تا قهرمانی در این فصل پیش ببرد. این تیم با این نفرات جدید چنین شوکی را لازم دارد و امیدوارم با پیروزی در این بازی، هم هواداران خوشحال شوند هم ما با بدشانسی‌ها خداحافظی کنیم.

محمد​رضا​مدنی​/ جام​جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها