در اولین کنگره ملی شهدای ترور مطرح شد

ایران، پرچمدار واقعی مبارزه با تروریسم

وزیر اطلاعات با انتقاد از دولت‌هایی که حامی تروریسم در جهان هستند، تاکید کرد که ترور نشانه عجز دشمن است و جمهوری اسلامی ایران با توجه به این‌که یکی از قربانیان اصلی تروریسم به حساب می‌آید، پرچمدار واقعی مبارزه با این پدیده است.
کد خبر: ۵۹۳۱۱۲

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز گذشته در اولین کنگره ملی 17هزار شهید ترور که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: زمانی دشمنان ما دست به ترور می‌زنند که از نظر منطق در برابر انقلاب اسلامی دچار عجز می‌شوند و هرچه این عجز بیشتر می‌شود، خشونت دشمن هم بیشتر می‌شود.

علوی گفت: امروز می‌بینیم در دنیا حرکت ترور نه تنها متوقف نشده بلکه متاسفانه در اشکال جدید خود را نشان می‌دهد و ما در جای‌جای دنیا شاهد حرکت‌های تروریستی هستیم. وی اظهار کرد: در دنیا کشورهایی هستند که شعار مبارزه با تروریسم سر‌می‌دهند و خودشان را به عنوان پرچمدار و پیشکسوت این حرکت می‌دانند، اما وقتی کارنامه آنها را می‌بینیم، شاهدیم که آنها خود آغازگر تروریسم دولتی هستند. علوی ادامه داد: با وجود این‌که دولت‌ها به دلیل قرار داشتن در قدرت نباید دست به ترور بزنند و دست زدن آنها به ترور از زشت‌ترین انواع ترور است، اما آنهایی که بیشتر از همه شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند، امروز خودشان در این مسیر پیشگام هستند.

علوی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران درباره طرح دعوی خانواده‌های شهدای ترور در محاکم بین‌المللی گفت: در صورتی که شکل حقوقی قضیه و تمام مستندات کامل باشد، قطعا نظام هم از آنها حمایت می‌کند و حرکات حقوقی آنها در صورتی که مورد نیاز باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امروز، روز محاکمه آمریکاست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز که در این کنگره حضور داشت، گفت: ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانیان ترور در قرن اخیر است و کنگره ملی ۱۷ هزار شهید ترور کشور، این موضوع را بخوبی به تصویر کشید.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی در جمع خبرنگاران افزود: امروز تمام ۱۷ هزار شهیدی که از آنان نام برده شد عاملان قتل آنها در اروپا و خصوصا در ایالات متحده آمریکا به سر می‌برند. وی اظهار کرد: با این جنایت‌های روشن و آشکار صورت گرفته، امروز روز محاکمه رژیم شرور آمریکا فرا رسیده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که امروز شاهد آن هستیم که باز هم درصدد جنگ‌افروزی هستند، گفت: یک روز به بهانه از بین بردن یک گروهک تروریستی، افغانستان را اشغال کرده و صدها هزار نفر از مردم آنجا کشته و مجروح شدند و امروز می‌بینیم نتیجه این اشغال چیزی جز عقب‌تر رفتن افغانستان و ناامنی‌های گسترده در این کشور نیست.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: روزی به بهانه داشتن بمب و سلاح اتمی عراق مظلوم را اشغال کردند و حدود یک میلیون نفر مردم آنجا را کشتند و امروز نتیجه این تجاوز و اشغال چیزی جز انفجارهای هر روز و ترورهای فجیع نیست. وی اظهار کرد: امروز به بهانه سلاح شیمیایی برنامه ضربه زدن به مقاومت در سوریه را دارند و این همان خط و راه است و این بهانه نیز بهانه‌ای واهی است؛ اصل ماجرا این است که قصد تسلط بر دنیا و منطقه را دارند. وی ادامه داد: اینها نشان می‌دهد هدف آنها نه مقابله با تروریسم و نه مقابله با بمب شیمیایی است، بلکه هدف آنها سلطه، زورگویی، چپاول و دفاع از رژیم صهیونیستی است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مادامی که این غده سرطانی از این منطقه حذف نشود، ما دائم شاهد اشغال و تجاوز در منطقه خواهیم بود و راه‌حل همه این مشکلات نابودی رژیم صهیونیستی است.

نهادهای بین‌المللی استانداردهای دوگانه نداشته باشند

دستیار ویژه وزیر امور خارجه نیز در این کنگره گفت: تروریسم امروز به یکی از معضلات بین‌المللی در عصر حاضر تبدیل شده است که ابعاد پیچیده‌ای دارد و البته تحت حمایت برخی کشورها به دانش روز مجهز شده است.

کچوئیان در اولین کنگره ملی 17 هزار شهید ترور با اشاره به این‌که بالغ بر 17هزار شهید توسط سازمان منافقین به ثبت رسیده است، گفت: 90 درصد این شهدا از مردم عادی، زنان و کودکان هستند و جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین قربانی پدیده تروریسم است.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به این‌که تروریسم از معضلات بین‌المللی است که در عصر حاضر ابعاد پیچیده سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیدا کرده است، افزود: اتفاقات اخیر در سوریه جنگ نیابتی از طرف قدرت‌های سلطه‌گر است و در عراق نیز شاهد عملیات تروریستی هستیم که باعث کشته شدن مردم عادی می‌شود. کچوئیان با اشاره به این‌که بارها از مجامع بین‌المللی خواسته‌ایم که مواضع شفاف خود را در مورد اقدامات گروه‌های تروریستی مطرح کنند و از استانداردهای دوگانه بپرهیزند، خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت گروهک تروریستی منافقین اما شاهدیم این روزها اسم این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا خارج شده است و در مقابل نام حزب‌الله در این فهرست قرار گرفته است و این نشانه‌ای از عملکرد دوگانه آنهاست.

استکبار، مصداق اصلی تروریست دولتی

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امورایثارگران نیز دیگر سخنران کنگره 17هزار شهید ترور بود که گفت: جهان استکبار و در راس آن آمریکا مصداق اصلی تروریست دولتی به حساب می‌آید که موسس و حامی اصلی تمامی جریان‌‌های تروریستی در دنیاست. به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام محمدحسن رحیمیان با اشاره به اتفاقات اخیر سوریه، گفت: آمریکا از این جهت شیطان بزرگ نامیده می‌‌شود که مثل شیطان اصلی تلاش می‌‌کند آدم را از بهشت بیرون کند، در حالی که مدعی است کاری انجام می‌دهد که آدم جاودانه در بهشت بماند پس موضع نصیحت‌گرانه به خود می‌گیرد و حتی روی آن قسم می‌خورد، اما هر چه بیشتر شعار آزادی‌، حقوق بشر و ضدتروریسم دهد بیشتر در جهت نابود کردن آزادی و پوشش اهداف تروریستی خود است.

رشد تروریسم سایبری، فرهنگی و رسانه‌ای در جهان

دبیر همایش اولین کنگره ملی 17 هزار شهید ترور نیز گفت: امروز شاهد تروریسم سایبری، فرهنگی و رسانه‌ای هستیم و این فضا ابزاری برای کشورهای غربی به شمار می‌رود.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد اظهار کرد: برای این مراسم از بسیاری از سفرای کشورهای اروپایی دعوت کردیم، چراکه بخشی از اتهاماتی که در مورد ترور، تروریسم و حامیان تروریست‌ها وجود دارد متوجه آنهاست، اما هیچ‌کدام از این سفرا برای مراسم حاضر نشدند و دلیل آن هم کاملا روشن و آشکار است.

دبیر همایش اولین کنگره ملی 17 هزار شهید ترور افزود: در جریان شهادت 17 هزار و 160 قربانی تروریسم، منافقان بیشترین آسیب را به ما وارد کردند و این در حالی است که جوامع بین‌الملل رسما به جنایات آنها اشاره می‌کنند. امکانات و فضای باز برای فعالیت‌های اینچنینی آنها بی‌نظیر است و همه نوع امکانات اطلاعاتی، لجستیکی و رسانه‌ای در اختیار آنهاست و دنیا نیز در حال نظاره است و اگر قرار بود کشور ما به دنیا امید می‌داشت، امروز ما با وضع اسفناکی مواجه می‌بودیم. ما یاد گرفتیم که چطور با همت و کمک مردم روی پای خود بایستیم.

رونمایی از نخستین سرود کنگره ۱۷ هزار شهید ترور

گفتنی است؛ در حاشیه این کنگره تمبر یادبود و نخستین سرود کنگره 17هزار شهید ترور با اجرای حامد زمانی رونمایی شد و از خانواده جمعی از شهدای ترور قدردانی به‌عمل آمد. برگزاری نشستی علمی با حضور اندیشمندان حاضر در این نشست نیز از دیگر برنامه‌های کنگره بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها