پرداخت دیه چشمان از بیت المال

مرد مسافربر قربانی سارق اسیدپاش شد

مرد مسافربر که قربانی سرقت خودرویش از سوی مرد اسیدپاش شده بود، دیه چشمانش را از بیت المال دریافت می کند.
کد خبر: ۵۹۲۶۶۸
مرد مسافربر قربانی سارق اسیدپاش شد

قربانی اسیدپاشی عصر روز پنجم اسفند 89 زمانی که مردی را به عنوان مسافر دربستی سوار خودروی پیکان خود کرد، نمی دانست قربانی سرقتی هولناک خواهد شد.

سارق پس از کشاندن قربانی خود به بیابان های ورامین بر روی صورت مرد جوان، اسید پاشید و پس از سرقت پیکان از محل گریخت. با گذشت 28 ماه از ماجرای اسید پاشی هنوز هویت مرد سارق شناسایی نشده است.

قربانی اسید پاشی در جلسه محاکمه اش که در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد در تشریح روز حادثه گفت : زمان حادثه تازه یک خودروی پیکان خریده بودم و در ورامین مسافرکشی می کردم. روز حادثه حوالی غروب مرد جوانی از من خواست او را به طور دربستی از میدان ورامین به روستای پلنگ دره ببرم. او برای اینکه اعتمادم را جلب کند بر سر کرایه چانه زنی کرد.

وی افزود: پس از رسیدن به بیابان های اطراف پلنگ دره او خواست توقف کنم تا کارگرش را سوار کنیم و برگردیم. چند ثانیه بعد از پیاده شدن دو باره به سمت ماشین آمد و گفت چای نمی خوری؟ وقتی به سمتش برگشتم مایعی را روی صورتم پاشید که دچار سوختگی شدید شدم. مرد جوان مرا از ماشین بیرون انداخت و با سرقت پیکان از محل گریخت. بر اثر سوختگی فریاد می زدم و درخواست کمک می کردم. اهالی روستا با شنیدن فریادهایم به تصور اینکه من دزد هستم با چوب به سمتم آمدند. اهالی روستا زمانی که متوجه ماجرا شدند با اورژانس تماس گرفتند.

مرد جوان که در این حادثه هر دو چشم خود را از دست داده است، گفت: تاکنون 34 بار تحت عمل جراحی قرار گرفتم. ابتدا باید 13 قرص را همزمان با هم می خوردم. خوردن این قرص ها باعث شد دچار ناراحتی معده شوم. مرد اسیدپاش فردای آن روز خودروی مرا به صورت قولنامه ای و با شناسنامه جعلی در شهرری فروخته بود که سه ماه بعد خودرو پیدا شد.چند مظنون در این مدت شناسایی شدند اما پلیس موفق به دستگیری مرد اسید پاش نشد به همین خاطر درخواست پرداخت دیه از بیت المال را دارم.

پس از رسیدگی به این پرونده قضات دادگاه وارد شور شده و حکم به پرداخت دیه از بیت المال دادند.

قاضی همتیار رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران گفت: بر اساس گفته شاکی، مرد اسیدپاش جوانی حدود 32 ساله و لاغر اندام و با قدی حدود 160 سانتیمتر بوده است که تاکنون تلاش برای شناسایی و دستگیری او بی نتیجه مانده است. از افرادی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند یا اطلاعاتی از مرد اسیدپاش دارند درخواست می شود موضوع را به شعبه 113 دادگاه کیفری و یا پلیس آگاهی ورامین اطلاع دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها