نخست‌وزیر سوریه:

سوریه گورستان متجاوزان خواهد بود

نخست‌وزیر سوریه درباره هرگونه حمله نظامی به کشورش هشدار داد و تاکید کرد سوریه گورستان متجاوزان خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۲۴۵۰

وائل الحلقی افزود: سوریه متجاوزان را غافلگیر خواهد کرد؛ همان‌طور که آنها را در جنگ اکتبر 1973 میلادی غافلگیر کرد، گورستان متجاوزان خواهد بود.

به گزارش فارس، وی خطاب به جنگ‌افروزان افزود: تهدیدهای استعماری شما به یاری اراده و عزم ملت سوریه که به خواری و ذلت تن نمی‌دهند، این کشور را مرعوب نخواهد کرد.

نخست‌وزیر سوریه تاکید کرد کشورهای غربی در نتیجه شکست شان، درحال سرهم کردن سناریوهای دروغین برای دخالت نظامی در این کشور هستند. طرح حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه به بهانه آنچه استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی در هفته‌های اخیر خوانده شده، در روزهای گذشته جدی‌تر شده است. در حالی‌که روسیه اسنادی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده که نشان می‌دهد حملات شیمیایی توسط مخالفان بشاراسد صورت گرفته، مقامات آمریکایی در چندروز گذشته از احتمال مداخله نظامی در سوریه خبر داده‌اند. برخی منابع غربی گفته‌اند که این حمله احتمالا قرار است امروز (پنجشنبه) به صورت نقطه‌ای آغاز شود. این درحالی است که کشورهای غربی هنوز نتوانسته‌اند مجوزی از شورای امنیت دراین باره به دست آورند و در آخرین تلاش‌ها روز گذشته انگلستان پیش‌نویس یک قطعنامه جدید را به بهانه محافظت از مردم سوریه در برابر سلاح‌های شیمیایی روی میز شورای امنیت گذاشت. احتمال حمله نظامی غرب به سوریه تاکنون با مخالفت بسیاری از کشورها و شخصیت‌ها مواجه شده است. ونزوئلا، کوبا، چین، روسیه، لبنان و عراق از جمله این کشورها هستند. در همین حال، به دلیل حساسیت شرایط موجود، نیروهای ارتش در کشور عراق و لبنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد ارتش خود را به حالت آماده‌باش در آورده است.

مشروح این گزارش را در صفحه 6 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها