وزیر بهداشت از طلب 1900 میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه ها و بدهی 800 میلیاردی بیمارستان ها به شرکت های دارویی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۲۸۶
طلب 1900 میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی گفت: مجموع طلب دانشگاه های علوم پزشکی از بیمه ها به رقم 1900 میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم با پرداخت این بدهی ها بخشی از مشکلات اعتباری دانشگاه ها حل شود.

وی در دیدار با مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل کمبود منابع در پرداخت حقوق کارکنان شان نیز با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: در کل با توجه به وضعیت اعتباری کشور، امسال برای دانشگاه های ما سال سختی خواهد بود و امیدواریم به لطف خدا گشایشی در کارها حاصل شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به اظهارات مطرح شده در این جلسه در خصوص بهره گیری از امکانات بخش خصوصی و واگذاری برخی امور به این بخش، اظهار کرد: با کمک گرفتن از توان بخش خصوصی و همچنین خیران جامعه برای رفع تنگناها و افزایش بهره وری موافقم.

وی افزود: در عین حال توصیه می کنم در واگذاری داروخانه ها تعجیل نکنید چون یکی از مشکلات این داروخانه ها بدهی هایشان به شرکت های دارویی و شرکت های پخش است و واگذاری بدون مطالعه آن ها مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش ایجاد کلینیک های ویژه و اقماری تحت نظر و مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی را اقدامی موثر و خوب برای توسعه بخش سلامت ارزیابی کرد و افزود: ایجاد این کلینیک ها به عنوان یک اقدام خوب و موثر باید در دانشگاه های علوم پزشکی گسترش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها