فدراسیون به خلعتبری نگاه ویژه‌ای دارد

نصیرزاده: استقلال به دادگاه عالی ورزش شکایت کند

هوشنگ نصیرزاد کارشناس حقوقی فدراسیون فوتبال می‌گوید خلعتبری مشکلی برای بازی کردن برای پرسپولیس ندارد.
کد خبر: ۵۹۲۲۳۰
نصیرزاده: استقلال به دادگاه عالی ورزش شکایت کند

هوشنگ نصیرزاده  درباره ی حضور خلعتبری در پرسپولیس و اینکه آیا این بازیکن می‌تواند برای این تیم برابر استقلال به میدان برود یا خیر، گفت: نگاه فدراسیون فوتبال به ماجرای خلعتبری ویژه است. مسئله این بازیکن با منافع ملی ایران گره خورده و به همین دلیل خارج از رویه معمول با آن برخورد می‌شود. در حالت معمول، ممکن است گفته شود که چون فرصت نقل و انتقالات به پایان رسیده است، این بازیکن باید تا پایان نیم فصل خارج از میدان باشد اما ما اعتقاد داریم که موضوع خلعتبری ویژه است و باید منحصر به فرد با آن برخورد شود. قانون گزاران به این نتیجه رسیده‌اند که باید از حضور خلعتبری در امارات به هر نحوی که ممکن است جلوگیری شود.

او در ادامه افزود: حضور خلعتبری در لیگ ایران، دفاع از تمامیت ارضی کشور هم تلقی می‌شود. این همان چیزی است که هیات رئیسه به آن اشاره دارد و به همین دلیل، در صورت حضور خلعتبری در ایران و پرسپولیس، این بازیکن مشکلی برای بازی کردن نخواهد داشت.

کارشناس حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی درباره‌ی اینکه آیا راهی برای اعتراض به کسر امتیاز وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: خیلی دوست دارم یکبار در تلویزیون درباره‌ی این حکم صحبت کنم. در هیچ کجای دنیا کسر امتیاز بخاطر شعارهای تماشاگران انجام نمی‌شود. ما هم به دنبال اصلاح آیین‌نامه انضباطی هستیم. اما باید بگویم که نسبت به این شکایات، فیفا اقدامی نمی‌کند و اگر تیمی بدنبال اعترضا مجدد به احکام صادره است باید به دادگاه عالی ورزش در سوئیس شکایتش را با مدارک و مستندات جدید ارائه کند.

او در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ماده 22 و بند 4 که بر اساس آن یک امتیاز از تیم‌هایی کم کرده‌اند، تنبیهات تیم‌ها و تماشاگران را باهم قاطی کرده است و تفکیک احکام را دشوار می‌کند. این مسئله ناشی از بی دقتی در تنظیم آیین نامه در سال‌های قبل است. از سویی دیگر، تیم‌هایی مثل استقلال می‌توانند با اعاده دادرسی و دادن مدارک و استدلالات جدید هم بار دیگر نسبت به حکم اعتراض کنند اما بنظرم چون تصمیم گیرنده‌ها بصورت خشک و کتابی با این ماجرا برخورد می‌کنند، احتمال تغییر بسیار ضعیف است. مگر آنکه اراده فدراسیونی‌ها به این سمت برود.

نصیرزاده در پایان به ایسنا گفت: متاسفانه این ماده اشتباه، در حال گرفتن قربانی‌های بیشتری است و این بار گریبان گیر داماش شده است. امیدوارم با اجرایی شدن آیین نامه جدید، این مشکلات حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها