رئیس اتحادیه تعاونی مرغداران خبر داد:

مقاومت بانک مرکزی برای تخصیص ارز مرجع به کالاهای اساسی

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی مرغداری‌های کشور گفت: به‌رغم تصمیم شورای عالی امنیت ملی و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت ارز مرجع ۱۲۲۶ و ۲۴۷۷ تومان به کالاهای اساسی تا پایان سال، اما بانک مرکزی همچنان در برابر اجرای آن مقاومت می‌کند.
کد خبر: ۵۸۷۹۳۵

حمید فاضلی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بانک مرکزی پرداخت ارز 1226 تومان را مغایر با آنچه در قانون بودجه سال 92 تصریح شده است، می‌داند.

وی افزود: رئیس جمهور نظر خود را در مورد پرداخت مابه‌التفاوت ارز 1226 و 2477 تومان به کالاهای اساسی بیان کرده و احتمالا دستور کتبی آن نیز صادر شده است اما فعلاً بانک مرکزی آن را اجرا نمی‌کند.وی ادامه داد: اخیرا شورای عالی امنیت ملی نیز تصمیمی برای پرداخت مابه‌التفاوت ارز 1226 و 2477 تومان به کالاهای اساسی گرفت، اما همچنان اجرایی نمی‌شود.

فاضلی گفت: قرار است مابه‌التفاوت ارز 1226 و 2477 تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شود، اما به دلیل تشکیل نشدن کابینه و استقرار نیافتن دولت، همچنان این تصمیمات بدون اجرا مانده است.

به گفته فاضلی، طی دو ماه گذشته مرغداران، نهاده‌ها و خوراک طیور را به قیمت بیش از 50 درصد قیمت قبلی خریداری می‌کنند که این عاملی برای کاهش تولید شده و اثرات آن در 20 روز آینده مشخص‌تر خواهد شد.قیمت مرغ در بازار با سیر صعودی به کیلویی 6700 تومان یعنی 500 تومان در هر کیلو نسبت به هفته اخیر افزایش یافته است.

هنوز ابلاغ نشده

در همین حال معاون سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی را مسئول ابلاغ تصمیم جدید دولت در تأمین کالاهای اساسی دانست و گفت: این سازمان در ثبت سفارش‌ها معادل رویه‌های بانکی عمل می‌کند. کیومرث کرمانشاهی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اعلام این‌که سازمان توسعه تجارت هنوز ابلاغیه‌ای از جانب دولت مبنی بر تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال جاری با ارز مرجع را دریافت نکرده است، اظهار کرد: این سازمان در ثبت سفارش‌ها مشابه رویه‌های بانکی عمل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها