توسط متخصصان ایرانی

نانوداروی درمان سالک تولید شد

نخستین نانو داروی درمان لشمانیوز (سالک) به همت متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شده است و تا ۶ ماه آینده وارد بازار می شود.
کد خبر: ۵۸۷۸۱۲
نانوداروی درمان سالک تولید شد

محمودرضا جعفری رییس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:مراحل نخست کارآزمایی بالینی این دارو با حمایت موسسه بین المللی «دی ان دی ای» سوئیس به اتمام رسیده و مرحله دوم کارآزمایی بالینی نیز با حمایت ستاد فناوری نانو انجام شده است.

وی افزود: این دارو هم اکنون در مرحله دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و تا شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

جعفری انجام مطالعات حیوانی به همراه تست های حساسیت چشمی و پوستی، مطالعات پایداری و آزمایش بر روی افراد سالم را از دیگر مراحل تحقیقاتی این دارو دانست و گفت: این دارو در تمامی این مراحل تست و این آزمایش ها با موفقیت انجام شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای درمان بیماری سالک از داروی تزریقی گلوکانیتم استفاده می شود که عوارض جانبی برای فرد به همراه دارد. این ‌نانو داروی جدید با عنوان لیپوزومی موضعی آمپوتریستین نوع «B» که برای درمان موضعی سالک مورد استفاده قرار می گیرد دارای اثرات موثرتر و عوارض کمتری برای بیماراست .

به گفته جعفری، مراحل تحقیقاتی تست این دارو ۱۰ سال طول کشیده است. این نانودارو در فرم نانولیپوزومی تولید شده است و از پوست عبور می‌کند و به قسمت های عمقی پوست می‌رسد و منجر به درمان بیماری سالک می‌شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها