تازه‌ترین یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد آواز خواندن به یک زبان خارجی تاثیر چشمگیری در یادگیری آن زبان دارد.
کد خبر: ۵۸۴۰۵۵
تاثیر آواز خواندن در یادگیری زبان‌های خارجی

محققان دانشکده موسیقی رید در ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند در تحقیقات خود از سه گروه متشکل از 20 فرد انگلیسی زبان استفاده کردند.

در این تحقیق از سه گروه خواسته شد به چند جمله کوتاه زبان مجاری گوش دهند. سپس گروه اول این عبارات را به صورت آواز، گروه دوم با لحنی آهنگین (ضربی) و گروه سوم به صورت معمولی تکرار کردند.

بر اساس نتایج بررسی که در نشریه علمی «حافظه و شناخت» منتشر شد، گروهی که عبارت‌های زبان مجاری را با آواز برای خود تکرار کرده بودند، دو برابر گروهی که این جملات را به صورت معمولی تکرار کرده بودند، توانستند جملات خارجی را یاد بگیرند و به حافظه بسپارند. این گروه قادر بودند در طولانی مدت جملات را صحیح‌تر ادا کنند و حتی جمله‌ها را بهتر از گروهی که عبارات را به صورت آهنگین فرا گرفته بودند، به خاطر آوردند و تکرار کردند.

کارن ام. لودکه، سرپرست گروه تحقیق گفت: «این بررسی نخستین مدرک تجربی دال بر آن است که روش گوش دادن به زبان خارجی و تکرار جملات با آواز می‌تواند به یادگیری آن زبان خارجی کمک کند.»

وی افزود: «سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا موسیقی می‌تواند به تقویت حافظه انسان کمک کند تا واژه‌ها و عبارت‌های خارجی را سریعتر به خاطر بیاورد؟» (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها