سریال‌های رمضانی، نقطه قوت تلویزیون

موفقیت سریال‌های ماه رمضان امسال در جذب مخاطب و تنوعی که این آثار در موضوع، ساختار و بازیگر دارند، بازخوردهای مختلفی داشته است. خبرگزاری فارس دیروز در یاداشتی که منتشر کرد برخی از امتیازات این آثار را برشمرد.
کد خبر: ۵۸۳۳۸۵

به نوشته فارس، سریال های ماه رمضان امسال ثابت می‌کند که مدیران و برنامه‌سازان تلویزیون از پایان ماه رمضان سال گذشته برای رمضان امسال برنامه‌ریزی کرده‌اند به همین دلیل سریال‌های امسال به یکی ‌از نقاط قوت برنامه‌سازی در صدا و سیما تبدیل شده است.این خبرگزاری در یادداشتی به قلم کیوان امجدیان برنامه‌های مناسبتی را از برنامه‌هایی ذکر کرده که سال ها محل بحث و انتقاد بوده و نوشته است: شاید عملکرد مدیران و برنامه‌سازان این رسانه هم به واسطه همین بحث‌ها هر سال تا‌حدودی بهتر شده و حالا دیگر از آشفتگی و بی‌نظمی که گریبان این‌گونه برنامه‌ها را گرفته بود کاسته شده‌است.

وی معتقد است: برنامه‌های ماه مبارک رمضان که جزو برنامه‌های مناسبتی تلویزیون است معمولا مشکلاتی از جمله مناسب نبودن سوژه‌، اقدام دیر هنگام برای ساخت سریال‌ها و ناتوانایی برای گنجاندن یک پایان منطقی در آنها، کش دادن بی‌مورد برای این‌که این آثار به هر نحو ممکن به 30 قسمت برسند و آفت‌هایی دیگر از این دست داشت. گاهی هم حتی به واسطه اقدام دیرهنگام مدیران شبکه‌ها نظارت کافی روی این مجموعه‌ها صورت نمی‌گرفت و مجموعه‌هایی مثل بزنگاه تولید می‌شد که موجبات اعتراض و نقد مردم و دستگاه‌های مسئول و غیرمسئول را فراهم می‌کرد. اما این رویه به مرور اصلاح شد و حالا دیگر این‌گونه نیست که مدیران، تازه یک ماه مانده به ماه مبارک به فکر ساختن سریال بیفتند و دم‌‌دستی‌ترین و اولین طرح رسیده را تصویب کنند و بسرعت و در آستانه ماه مبارک خیمه و خرگاه برای ساخت سریال مناسبتی را علم کنند.

امجدیان در یادداشت خود از برنامه‌ریزی مناسب برای تولید سریال‌های امسال یاد کرده و نوشته است: تا آنجا که خبر دارم مثلا سریال دودکش از بهمن ماه کارش را شروع کرده‌ است، تیم مادرانه هم از اواخر آبان یا اوایل دی سال گذشته کلید زده‌اند و سعید آقاخانی هم برای ساخت خروس چیزی در همین حدود زمان داشته است. طبیعی است که این یعنی از چند ماه قبل‌تر هم کار بررسی و انتخاب سریال مناسب این ماه شروع شده است و تقریبا می‌شود، گفت حالا دیگر نه در شعار که در عمل می‌توان ادعا کرد مدیران و برنامه‌سازان از پایان ماه مبارک هر سال برای تدارک سریال‌های ماه مبارک رمضان آماده می‌شوند و ساخت برنامه برای ماه مبارک؛ به یکی‌از نقاط قوت برنامه‌سازی در صدا و سیما بدل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها