گفت‌وگوی اختصاصی تپش با کارگر خدماتی که مادر و پسری را به قتل رساند

ماهی یک نفر را ‌کشتم

سرقت 300 میلیون تومانی زن نظافتچی در غرب تهران

زن جوانی که در پوشش کارگر خدماتی از 12 خانه پول و طلا به ارزش 300 میلون تومان سرقت کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۸۲۲۲۴

به گزارش پلیس آگاهی تهران، اواخر مهر سال گذشته زنی با حضور در کلانتری 118 ستارخان، به ماموران گفت از منزلش سرقت شده و به نظافتچی‌ای که چند روز در خانه‌شان کار کرده و همزمان با سرقت ناپدید شده، مظنون است.

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و با دستور رئیس شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی گفت: از طریق آگهی روزنامه‌ای، با یک شرکت خدماتی تماس گرفته و یک نظافتچی زن برای انجام کارهای خانه استخدام کردم.

شاکی افزود: زن نظافتچی پس از پایان روز پیشنهاد کرد برای آن که پول کمتری بپردازم، با شرکت خدماتی تماس گرفته و به دروغ عنوان کنم دیگر نیازی به نیروی خدماتی ندارم. من نیز طبق خواسته وی عمل کردم و از فردای آن روز این زن در چند نوبت به منزل ما می‌آمد و کارهای خانه را انجام می‌داد تا این که دیگر از او خبری نشد و تلفن همراهش نیز خاموش بود. مالباخته ادامه داد: چند روز پس از ناپدید شدن زن نظافتچی، یک شب که قصد داشتم به مهمانی بروم متوجه شدم جعبه طلا و جواهراتم خالی است.

سرقت‌های مشابه

در پی مراجعه تعدادی دیگر از مالباختگانی که به همین شیوه از خانه‌شان سرقت شده بود، معلوم شد مالباختگان، مشخصات یکسانی از سارق در اختیار پلیس قرار داده‌اند.

شناسایی و دستگیری سارق

در ادامه تحقیقات با چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان زن سابقه‌دار به نام رقیه سی‌و‌هفت ساله شدند که دارای سابقه سرقت منزل به همین شیوه بود.

با شناسایی رقیه از سوی مالباختگان، کارآگاهان به محل سکونت وی در جنوب غرب تهران مراجعه و اطلاع پیدا کردند رقیه و همسرش یک سال پیش محل زندگی خود را تغییر داده‌اند.

در ادامه کارآگاهان با شناسایی شرکت‌های خدماتی در غرب تهران و مراجعه به دفاتر این شرکت‌ها، تصاویر رقیه را در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار دادند تا در صورت مراجعه وی به قصد استخدام، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، به کارآگاهان خبر رسید متهم برای استخدام به دفتر یک شرکت خدماتی در منطقه آریاشهر مراجعه کرده است که در ادامه وی دستگیر و به پایگاه دوم منتقل شد.

متهم با اعتراف به سرقت طلا و جواهرات و اموال با ارزش از منازل مالباختگان، همسرش را به عنوان همدست خود معرفی کرد که همسر وی نیز دستگیر شد و اعتراف کرد همراه همسرش برای فروش طلاها به طلافروشی می‌رفته و صاحب طلافروشی‌ها نیز با مشاهده یک زن و شوهر، طلا‌های دزدی را می‌خریدند.

سرهنگ کارآگاه جانپرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: اموال سرقت شده از سوی متهم 300 میلون تومان است و تاکنون 12 مالباخته شناسایی شده‌اند. وی از مالباختگانی که به این شیوه از خانه‌شان سرقت شده، خواست برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها