قائم مقام سازمان محیط زیست :

۱۵۰ استاندارد آب و خاک در کشور تصویب شد

قائم مقام سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب مهمترین لایحه دولت در حوزه محیط زیست، گفت: این مصوبه شامل ۱۵۰ استاندارد آلودگی آب و خاک ملی است.
کد خبر: ۵۸۲۱۵۷
۱۵۰ استاندارد آب و خاک در کشور تصویب شد

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: روز گذشته در کمیسیون زیربنایی استاندارد آب و خاک و استاندارد کیفیت آب شرب به تصویب رسید.

قائم مقام سازمان محیط زیست افزود: این مصوبه بیش از 150 استاندارد آلودگی آب و خاک را شامل می‌شود و شاخصی برای حفاظت و صیانت از این دو مؤلفه محیط زیست است.

وی بیان داشت: این شاخص برای اولین بار در کشور پس از 2 سال کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد.

قائم مقام سازمان محیط زیست افزود: این مصوبه با هماهنگی و همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو، نفت، بهداشت و درمان، کشور و همچنین سازمان ملی استاندارد تدوین و در نهایت تصویب شد.

وی با بیان اینکه مصوبه مذکور به زودی به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف ابلاغ می‌شود، ادامه داد: با ابلاغ این مصوبه مطمئن هستیم که شاخص‌های سلامت و بهداشت جامعه ارتقاء می‌یابد و از آلودگی آب و خاک کشور کاسته می‌شود.

شاعری ابراز داشت: استاندارد آلودگی آب و خاک براساس شرایط کشور تدوین شده است و متناسب با وضعیت آب و خاک کشور و منابع آلایندگی است.

قائم مقام سازمان محیط زیست یادآور شد: بعد از طرح جامع کاهش آلودگی هوا که 2 سال گذشته به تصویب دولت رسید، استاندارد آب و خاک مهمترین مصوبه دولت در حوزه محیط زیست در سال‌های اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه شامل 150 استاندارد آلودگی آب و خاک کشور است که براساس استانداردهای ملی تدوین و به تصویب رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها