تجمع طیفی از سینماگران مقابل وزارت ارشاد

روز گذشته طیفی از سینماگران که طرفدار هیات‌مدیره جدید خانه سینما و بازگشایی آن بودند، مقابل ساختمان وزارت ارشاد در میدان بهارستان تجمع کردند.
کد خبر: ۵۸۱۴۰۳

به گزارش مهر، حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در این تجمع به سخنرانی پرداخت و گفت: امیدوارم امروز خدا کمکمان کند تا دو کلمه حرف حساب به گوش هیات‌مدیره سابق خانه سینما برسانیم.

وی افزود: 20 سال مدیریت آنها محصولش همین افرادی است که امروز اینجا حضور دارند. این افراد صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند و شب گرسنه می‌خوابند. ما فقط می‌خواهیم خانه خودمان را خودمان مدیریت کنیم.

کاوش ادامه داد: در تمام این سال‌ها امنیت شغلی و بیمه بیکاری وجود نداشته است، کما این‌که فیلم «گشت ارشاد» و «زندگی خصوصی» را از پرده پایین کشیدند. در آن روزها این اهالی خانه سینما چه کاری کردند؟ این مدیریت نشان داده که نسبت به سینما خائن است.

در ادامه حسین فرحبخش هم به مانند حضورش در برنامه «هفت» صحبت‌های تندی کرد و جمعیت هم همراه او تابلوهایی را که روی آن نوشته بود: «آقای اسعدیان، ما سیاهی لشکر نیستیم» نمایش می‌دادند.

فرحبخش خطاب به وزیر ارشاد هم گفت: ما به وزیر ارشاد اعتراض داریم ، چرا وقتی هیات مدیره جدید تشکیل شده است خانه سینما را تحویل آنها نمی‌دهد؟ چرا پلیس اجازه نمی‌دهد تا خانه سینما به طور قانونی تحویل هیات مدیره جدید شود. اگر به عربده کشی و شعبون بی‌مخ بازی است، می‌شود مانند آنها رفتار کرد.

جمال شورجه هم در حاشیه این تجمع به فارس گفت: صنوف قانونی و رسمی خانه سینما از حکومت، دولت و وزارت ارشاد امروز خواسته‌های قانونی داشتند. این صنوف ماه‌ها پیش به خواسته ارشاد لبیک گفتند و آمدند و صنوف خود را قانونی کردند و طبیعتا باید خانه سینما به این صنوف تعلق بگیرد.

شورجه درباره مجمع عمومی ششم مردادماه و وعده حضور اهالی سینما صبح روز ششم در مقابل خانه سینما توضیح داد: این هم از آن حرکت‌های غیرمدنی و غیر اصولی است. این دوستان که ششم مردادماه جلوی در خانه سینما می‌آیند قاعدتا و براساس قانون نمی‌توانند وارد شوند. یا باید پلمب را بشکنند که عذر بدتر از گناه است یا تجمع را در خیابان داشته باشند که قاعدتا باید نیروی انتظامی وارد عمل شود. اگر نیروی انتظامی وارد عمل شود منتج به درگیری می‌شود که اصلا خوب نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها