تصویب قانون جامع حفاظت و احیای تالاب‌ها، بزودی

مدیرکل دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط زیست گفت: بزودی قانون جامع حفاظت و احیای تالاب‌های کشور پس از تصویب در کمیسیون کشاورزی وارد صحن علنی مجلس می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۸۰۴۷۷

ناصر مقدسی در گفت‌وگو با فارس افزود: ‌اکنون مسائل و معضلات تالاب‌های کشور فقط محدود به چند تالاب نمی‌شود و البته برخی تالاب‌های کشور از جمله گاو‌خونی و دریاچه ارومیه معضلات ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد:‌ در جلسات متعددی که در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت نیرو برای بررسی طرح‌های پیشنهادی نمایندگان خانه ملت به منظور احیای تالاب‌ها برگزار شد، مبانی این امر کمی تقویت شد.

مقدسی با بیان این‌که برخی از دستگاه‌ها در جلسه مذکور موارد قابل ملاحظه‌ای در حیطه حفاظت و احیای تالاب‌ها را عنوان کردند، خاطرنشان کرد: در این جلسه مواردی در حوزه‌های مربوط به منابع مالی و اقتصاد تالاب‌ها و چگونگی سرمایه‌گذاری مکفی برای تحقق این مساله مطرح و بررسی شد.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌های سازمان محیط‌زیست یادآور شد: مقرر شد موارد طی دو هفته آینده جمع‌بندی و پس از تصویب در کمیسیون کشاورزی وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شود.

مقدسی عنوان کرد: موارد مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنا و قانون مناسبی برای حفاظت و احیای پایدار تالاب‌های کشور خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها