به گزارش مهر، پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: بنا بر مصوبه دولت، عمر فرسودگی اتوبوس ها هشت سال است که بر این اساس 1250 اتوبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد و با مشکلات زیادی برای نوسازی ناوگان مواجه هستیم.
وی ادامه داد: اگرچه شهرداری تهران طی چند سال اخیر با بودجه خود اقدام به خرید اتوبوس های دوکابین کرده است و هم اکنون نیز 300 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید در حال حمل به تهران است اما با توجه به اینکه اتوبوس های تک کابین ما اکثرا فرسوده هستند برای نوسازی آنها نیاز به ورود اتوبوس های تک کابین جدید داریم اما متاسفانه دولت طی دو سال اخیر هیچ اتوبوس جدیدی به تهران واگذار نکرده است.
سنندجی تصریح کرد: تنها برای حفظ وضعیت موجود سالانه نیاز به ورود هزار دستگاه اتوبوس جدید داریم و امید است امسال به طور جدی به این مشکل رسیدگی شود تا ناوگان اتوبوسرانی تهران بتواند سرپا بیاستد.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اتوبوس های فرسوده مربوط به بخش خصوصی است گفت: اتوبوس های فرسوده هزینه های زیادی برای تعمیر و نگهداری دارند و بخش خصوصی به شدت تحت فشار قرار دارد که امید است این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد