مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با توجه به این که خرما یکی از محصولات استراتژیک استان بوشهر است و می‌تواند به عنوان یک برند (نشان تجاری) در دنیا معرفی شود، استاندارد آن اجباری شده است.
کد خبر: ۵۷۸۶۶۱

به گزارش ایرنا محمدرحیم بهره‌مند افزود: با اجباری شدن استاندارد خرما، این محصول برای عرضه در بازار داخلی و خارجی با پشت‌سر گذاشتن مراحل ضدعفونی به طریق علمی، صنعتی و بسته‌بندی با کیفیت عالی باید در سردخانه‌های بالای صفر درجه نگهداری شود.

وی اضافه کرد: آفت خرما معمول است، ولی گرمای هوای بوشهر سبب آفت‌‌زدگی خرما در سطح بالا شده و آفت بیش از 5 درصد، غیراستاندارد محسوب می‌شود طوری که در بازار غیرقابل عرضه است.

بهره‌مند افزود: نگهداری خرما در هوای آزاد باعث آفت‌زدگی این محصول تا 25 درصد می‌شود که آفت آن 6 برابر حد مجاز استاندارد است.

وی ادامه داد: توسعه سردخانه‌های بالای صفر در مراکز بسته‌‌‌بندی و فرآوری خرما از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر امسال است تا بتواند محصولات کشاورزی استان از جمله خرما را به حد استاندارد برساند.

بهره‌مند اظهار کرد: در استان بوشهر با بیش از شش میلیون اصله نخل به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده خرما در کشور سالانه بیش از 175 هزار تن خرما تولید و علاوه بر ارسال به استان‌های مختلف، بخشی هم به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها