شما در طول یک ماه بارها و بارها کمدهایتان را مرتب می‌کنید، اما این نظم چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد؛ برای برداشتن هر کدام از وسایلتان مجبور می‌شوید تمام کمد را به هم بریزید یا این‌که به محض رسیدن مهمان ناخوانده تمام وسایل غیرضروری که در سراسر خانه پخش شده‌اند را به درون کمدها می‌ریزید و دوباره با صحنه وحشتناک کمدی روبه‌رو می‌شوید که گویی هیچ‌وقت رنگ نظم به خود ندیده است. راهکارهایی که در ادامه آمده، شاید بتواند کارتان را در نظم دادن به آن آسان کند.
کد خبر: ۵۷۶۵۸۹

به گزارش جام جم سرا، مشکل اصلی شما نداشتن تکنیک و مهارت در تمیز و مرتب کردن وسایل است. اگر امورتان را درست ساماندهی کنید جای بیشتری خواهید یافت. بعلاوه اگر شما نتوانید از پس مرتب کردن یک فضای کوچک بربیایید،
به مرور زمان بزرگترین کاخ‌ها هم به شما کمکی نمی‌کنند. مهم نیست که شما چقدر فضا دارید، مهم این است که چطور از آن بهترین استفاده را می‌کنید. برای نخستین گام شما باید طرحی برای ساماندهی فضای کمدتان  در نظر بگیرید. معمولا در کشوها و کمدهای به هم ریخته همه نوع وسایلی پیدا می‌شود از صورتحساب‌های پرداخت نشده، مدارک مهم اداری و کاغذها و خودکارهای بدون استفاده گرفته تا اسباب بازی‌های پسر کوچکتان و روزنامه‌ها و مجلات تاریخ گذشته که شاید سالی یکبار هم
به کارتان نمی‌آیند.
در صورت نداشتن طرحی از پیش تعیین شده برای نظم‌‌دهی کمد ممکن است پس از مدتی کار و چیدن وسایل در نهایت مجبور شوید تمام وسایل را بیرون و دوباره مرتب کنید. علاوه بر این، با دوباره کاری آورده شما انگیزه‌تان را برای کاربردی‌تر چیدن وسایل در کمد کاهش می‌دهید.
سعی کنید از طرحی استفاده کنید که از آن پس تنها از همان تبعیت کنید. این کار باعث ایجاد روحیه قانونمندی در شما می‌شود تا عادت کنید که هر وسیله را از هر کجا برداشتید دوباره سرجای خودش قرار دهید. گر چه اضافه کردن طبقات کمد می‌تواند راهی برای نظم بخشیدن به وسایل باشد اما همیشه هم کمک کننده نیست چرا که اگر شما طرح درستی برای استفاده از این طبقات نداشته باشید نمی‌‌توانید کمدتان را ساماندهی کنید. بلکه فقط مدل آن را تغییر می‌دهید.
گام بعدی برای ساماندهی فضا و وسایل کمد است که وسایل را جدا‌سازی کنید. ابتدا وسایلی را که از آنها بیشتر استفاده می‌کنید از وسایل غیرضروری جدا کنید. می‌توانید از جعبه‌های بدون استفاده کفش یا شکلات بهره بگیرید. در نگهداری مدارک ارزشمند مثل کارت‌ شناسایی و دفترچه بیمه و نظایر آن فایل‌های طبقه‌بندی شده کمک زیادی به شما می‌کنند.
باید هر چند وقت یک‌بار وسایل را از نظر کارایی کنترل کنید هیچ‌وقت وسایل ریز‌نظیر سوزن‌های منگنه، خودکارها و گیره‌های کاغذ را ته‌کشوها و کمد‌ها رها نکنید؛ سعی کنید آنها را در جعبه‌های کوچک نگهداری نمایید.
سعی کنید بیشتر لباس‌هایتان را آویزان کنید. چرا که چیدن لباس‌های تا شده روی همدیگر باعث
به هم ریختگی کمد می‌شود و وقت زیادی را از شما برای پیدا کردن لباس‌هایتان می‌گیرد. بهتر است اشیای هم جنس و هم شکل را در کنار هم بچینید. وسایل را باید طوری بچینید که بتوانید آنها را بدون به‌هم ریختن سایر لوازم بردارید. در عین حال چینش آنها باید چشمنواز باشد.
معمولا بعد از بیرون ریختن کمد متوجه خرابی‌ها و خراشیدگی‌های کمد می‌شوید. این معایب می‌توانند لباس‌های شما را خراب کنند. بهتر است قبل از چیدن دوباره کمد این عیب‌ها را برطرف کنید. به یاد داشته باشید ممکن است مرتب کردن کمدتان کار مشکلی باشد، اما با یک نقشه‌ درست می‌توانید برای همیشه یک کمد مرتب داشته باشید. اگر کمدتان فضای کافی برای آویزان کردن لباس‌ها ندارد، ناامید نباشید. می‌توانید از بقچه‌های مخصوص لباس استفاده کنید.
استفاده از گیره‌‌هایی که می‌‌توان چندین لباس را با هم به آن آویزان کرد روش موثری است که هنگام محدودیت‌ جا کمک کننده است. این گیره‌ها مخصوص روسری، پیراهن، شلوار و ... طراحی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها