وقوع یک باگ در بخش دریافت اطلاعات کاربران باعث شد شبکه اجتماعی فیس‌بوک شرمنده شود و این ابزار، شماره تلفن و آدرس‌های ایمیل شش میلیون کاربر را در خارج از دایره امنیتی منتشر کرده است.
کد خبر: ۵۷۵۲۲۴

این شبکه اجتماعی به شش میلیون نفر از کاربران خود اعلام کرده که ایمیل یا شماره تلفن‌شان سهوا با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته شده است.

فیس‌بوک جمعه گذشته اعلام کرد که یک باگ را در بخش دریافت اطلاعات کشف و رفع کرده است. این باگ به دنبال برنامه کلاه سفید این شرکت کشف شد. در این برنامه، فیس‌بوک از محققان و متخصصان امنیتی درخواست کرده بود باگ‌هایی را که پیدا می‌کنند معرفی و پاداش دریافت کنند. هرچند ‌این باگ طی 24 ساعت رفع شده اما فیس‌بوک در بلاگ امنیتی اعلام کرده که این مساله باعث شرمندگی است و از این بابت ناراحت هستند. آنها قول داده‌اند تا از این به‌بعد دو برابر سعی ‌کنند و جلوی وقوع موضوعاتی مثل این را بگیرند.

خود فیس‌بوک در این باره می‌نویسد:

وقتی افراد اطلاعات دفتر تلفن خود را در فیس‌بوک قرار می‌دهند، ما تلاش می‌کنیم این اطلاعات را با دیگر کاربران فیس‌بوکی تطبیق دهیم تا دوستانی را به آنها معرفی کنیم. برای مثال، نمی‌خواهیم به کسانی که هم‌اکنون در فیس‌بوک عضو هستند، دوباره درخواست عضویت ارسال کنیم و می‌خواهیم این افراد را به‌عنوان فهرست پیشنهادی به کاربر نشان دهیم.

به‌دلیل این باگ، برخی از اطلاعاتی که برای تولید فهرست پیشنهادی استفاده می‌شد به کاربر ارسال ‌شد. در نتیجه اگر کسی می‌خواست اطلاعات فیس‌بوکی خود را دریافت کند، احتمال این‌که آدرس‌های ایمیل دیگری نیز دریافت ‌کند، وجود داشت.

فیس‌بوک اعلام کرده که از میزان سوءاستفاده از این باگ خبر ندارد و هنوز هیچ شکایتی از کاربران دریافت نشده، اما با این حساب این شرکت رگولاتورهای تلفن آمریکا، کانادا و اروپا را از این بابت مطلع کرده است. کاربرانی که آدرس ایمیلشان لو رفته، ایمیلی دریافت خواهند کرد که از جزئیات دقیق اطلاعات از دست رفته خبر می‌دهد و آنها می‌توانند تمهیدات لازم را بیندیشند.

گفتنی است اطلاعات لو رفته در اختیار کسانی قرار گرفته است که بخشی از اطلاعات فرد مثل تلفن، آدرس یا ایمیل او را می‌دانستند؛ یعنی باید به نوعی در حلقه دوستان دور یا نزدیک کاربر می‌بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها