پلیس ضد شورش ترکیه دیشب برای پراکنده کردن بیش از دو هزار تظاهرات کننده ضد دولتی که در آنکارا تجمع کرده بودند از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرد.
کد خبر: ۵۷۴۱۸۵
ترکیه ؛ سرکوب معترضان با گازاشک آور

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از آنکارا، شبکه های تلویزیونی ان تی وی و سی ان ان ترکیه اعلام کردند در خلال درگیری پلیس با تظاهرکنندگان در منطقه دیکمن آنکارا شانزده نفر نیز بازداشت شدند.

تظاهرکنندگان در آنکارا با مسدود کردن یکی از خیابان های اصلی مانع آمد و شد خودروها شده بودند که پلیس برای مقابله با آن ها وارد عمل شد.

مردم به ویژه از آزادی مامور پلیسی که متهم به کشتن یکی از تظاهرکنندگان در آنکاراست به خشم آمده بودند.

سرکوب اعتراض های مردمی در ترکیه با انتقادهای جهانی مواجه شده و  شهرت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که فرمان این سرکوب ها را صادر کرده خدشه دار کرده است.

نگرانی سفیران اتحادیه اروپا از خشونت‌های ترکیه

سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ترکیه پس از نشستی که در وزارت امور اتحادیه اروپای ترکیه برگزار شد ،‌ از برخورد خشونت آمیز نیروهای پلیس با  تظاهرات مسالمت آمیز ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از نشستی که با حضور اگمن باغیش وزیر امور اتحادیه اروپای دولت ترکیه برگزار شد ، در بیانیه مشترک اعلام کردند ،  نگرانی  خود را از موضوع آزادی رسانه ها در ترکیه نیز به وی اعلام کرده اند.

سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین بر ضرورت پیگیری ادعاها درباره رفتارهای خشونت آمیز نیروهای پلیس و معترضان از جانب دولت و دستگاه قضایی ترکیه تاکید کردند.

سفیران کشورهای اتحادیه اروپا در ترکیه  از بازداشت شماری از وکلای دادگستری این کشور نیز ابراز نگرانی کردند و بر ضرورت احترام به آزادی های اساسی ، حق برگزاری تظاهرات و آزادی بیان تاکید کردند.

بازداشت شماری ازتظاهرات کنندگان در آنکارا

نیروهای پلیس ترکیه دیشب 16 تن از تظاهرکنندگان را در پایتخت این کشور بازداشت کردند.

روزنامه زمان ترکیه نیز نوشت،‌ تظاهرات کنندگان که شمار آنان حدود صد تن بود دیشب با تجمع در خیابان دیکمن آنکارا و مسدود کردن این خیابان به تظاهرات پرداختند.

نیروهای پلیس با استفاده از گاز فلفل و خودروهای آب پاش تظاهرات کنندگان را متفرق کردند.

تظاهرکنندگان ساعاتی پس از نیمه شب بار دیگر در خیابان دیکمن تجمع کردند که نیروهای پلیس بار دیگر با استفاده از گاز فلفل و خودروهای آب پاش آنان را متفرق و 16 تن از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها