مدیر انجمن حمایت خانواده زندانیان مرکز خبر داد:

۴۰ هزار خانواده زندانی بدون چتر حمایتی

وزیر دادگستری خبر داد:

آزادی 9206 زندانی توسط ستاد دیه

وزیر دادگستری در خصوص فعالیت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی این ستاد در سال 91 با توجه به مساعدت های موثر دولت 9 هزار و 206 زندانی آزاد و نزد خانواده های خود بازگشتند.
کد خبر: ۵۷۳۸۷۰
آزادی 9206 زندانی توسط ستاد دیه

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، سید مرتضی بختیاری در نشست سالانه مسئولان عالی قضایی در گزارش عملکرد یکساله دستگاه قضا گفت: سال گذشته در دادگاه های عمومی سه میلیون و 631 هزار پرونده وارده داشتیم که نسبت به سال 90 ، 2.5 درصد افزایش آمار بوده است همچنین در دادگاههای تجدیدنظر نیز ورودی پرونده ها با افزایشی پنج درصدی روبرو بوده است. از سوی دیگر در دادگاه های انقلاب و کیفری شاهد کاهش آمار ورودی پرونده ها در سال 91 نسبت به سال 90 بودیم.

وی همچنین در خصوص فعالیت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیز اظهارداشت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی این ستاد در سال 91 با توجه به مساعدت های موثر دولت 9 هزار و 206 زندانی آزاد و نزد خانواده های خود بازگشتند. نکته حائز اهمیت در فرآیند آزادسازی این زندانیان این است که مبلغ کل بدهی مددجویان به میزان حدود 9 هزار میلیارد ریال بوده که این ستاد توانسته در قالب پرداخت شرکت های بیمه، پرداخت صندوق تامین خسارت های بدنی، نقدینگی محکوم، تسهیلات بانک های عامل و اخذ گذشت رضایتمندانه شاکیان، از یک سو کارآیی بودجه در اختیار ستاد را به بیش از دو برابر افزایش داده و از سوی دیگر با این اقدام روحیه گذشت و ایثار را به عنوان یک فرهنگ اسلامی در جامعه تقویت کرده است.

وزیر دادگستری درخصوص فعالیت سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: با طراحی و اجرای 12هزار و 345 عنوان برنامه در سازمان بازرسی نتیجه آن ارسال بیش از 4 هزار و 300 فقره گزارش نظارت و بازرسی به دستگاه های اجرایی و مشتمل بر 31 هزار و 610 پیشنهاد بوده است.80 درصد این پیشنهادات اصلاحی و 20 درصد مابقی شامل تشویق، اعلام تخلفات اداری و سایر موارد بوده است.

بختیاری در خصوص فعالیت مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز اظهارداشت: برخوررد قاطع با پدیده دلالی و کارچاقکنی جهت صیانت از دستگاه قضایی، انجام بازرسی های نوبتی از طریق چک لیست های مدون، پیشگیری از جعل مهرها و اسناد قوه قضائیه، صدور شناسنامه امکنه قضایی، کوتاه شدن زمان پاسخگویی به استعلامات از دو ماه به 12 روز، ایجاد 35 واحد ستاد خبری فعال در کل کشور و برگزاری دوره های آموزشی با هدف فراگیری کسب مهارتهای لازم اطلاعاتی برای تمامی سطوح و به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر توسط مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها