منافقین به خاطر مخالفت با ایران مورد تایید کشورهای اروپایی هستند

یک استاد دانشگاه تایید گروهک تروریستی منافقین از سوی کشورهای اروپایی را بدلیل مخالفت این گروه با ایران اسلامی دانست.
کد خبر: ۵۷۳۱۴۳
منافقین به خاطر مخالفت با ایران مورد تایید کشورهای اروپایی هستند

محمد جواد هاشمی نژاد، استاد دانشگاه و جواد منصوری، معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مصاحبه با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو به تبیین زمینه های شکل گیری گروهک منافقین و کارنامه این گروه انحرافی پرداختند.

جواد منصوری، معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در پی مبارزه مسلحانه با رژیم سلطنتی و راه اندازی یک حکومت سوسیالیستی بود، اظهار کرد: این سازمان به لحاظ سیاسی تباین شدیدی با مبانی اخلاقی و اعتقادی مردم داشتند و این فاصله آنها را از دین و شخصیت‌های شاخص دینی زیادتر می کرد.

معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی این تفکر را در ذهن آنان متبادر می کرد که می توانند حکومت را به دست بگیرند. چون این قشر جوان بودند و با برخی روشنفکران نزدیک بودند به برخورد با جمهوری اسلامی پرداختند و تصور می کردند که مردم به آنان رو می آورند.

دکتر منصوری گفت: این گروه با مظلوم نمایی و جنجال آفرینی اقدام به شروع مبارزه کردند و نیز از امکانات سازمانهای اطلاعاتی دنیا برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند.

معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: این گروه از سویی فرصت طلبی خود را نشان داد و از سوی دیگر دشمنی خود با مردم مسلمان ایران را.

وی افزود: این گروه در گفتار و شعار خود مردم را مطرح می کردند اما در عمل آنارشیست بودند و قبل از انقلاب نیز چون زمینه بروز خود را نداشتند این ماهیتشان چندان دیده نمی شد.

محمد جواد هاشمی نژاد نیز در ادامه این برنامه رادیویی با تصریح بر اینکه سازمان منافقین در سال 1344 ایجاد شد، گفت: چون در سال 42 حضرت امام خمینی انقلاب را آغاز کرده بودند و ظاهر امر نشان از سرکوب انقلاب از سوی شاه بود، برخی نیروهای جوان در جامعه دچار نوعی یأس شدند و همزمان برخی تفکرات مارکسیستی در جامعه در حال خودنمایی بود.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در این اوضاع، گروهی از جوانان دانشجو تصمیم گرفتند تا با الهام گرفتن از خط مشی مارکسیستی با ظاهری اسلامی آغاز به کار کنند؛ اما چون اینها بیشتر تحت تأثیر آموزه های مارکسیستی بودند نتوانستند خود را در مسیر مبارزه ملت مسلمان ایران قرار دهند.

هاشمی نژاد تصریح کرد: دکتر شریعتی تفکراتشان را در مقطعی بروز دادند که بر افکار این گروه تأثیرگذار بود؛ اما سازمان منافقین به دلیل التقاطی که داشتند چنان داغ بودند که معتقد بودند کارکنان لانه جاسوسی را باید اعدام کرد اما در زمان دفاع مقدس به کمک رژیم بعث رفتند و این بخاطر نداشتن یک ریشه فکری در این سازمان بود.

وی در پایان گفت: بدنه عمل کننده تروریست سازمان منافقین بدلیل خطرات بالای تروریستی این گروه توسط کشورهای اروپایی پذیرفته نشده است و با نگه داشتن اینان در منطقه عراق مانع از آلوده شدن کشور خود شدند. اما این کشورهای اروپایی تروریسمی را که مانعی برای مخالفانشان است را تایید می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها