عینک هایی مجهز به پنل های خورشیدی

روز عینک بزنید عصر آیفون شارژ کنید

عینک هوشمند برای تدریس بهتر در کلاس ها

محققان اسپانیایی موفق به ساخت یک عینک هوشمند، به‌ منظور کمک به تدریس بهتر در مدارس و دانشگاه ها شدند.
کد خبر: ۵۷۲۵۹۸
عینک هوشمند برای تدریس بهتر در کلاس ها

محققان دانشگاه «کارلوس» مادرید موفق به ساخت عینک هوشمندی شدند که در زمان تدریس، امکان مشاهده متن و مطالب علمی و پرسش‌های دانشجویان را برای استاد فراهم می‌کند.

این عینک به واسطه نمایش نمادهای اختصاصی برای هریک از دانشجویان، وضعیت آن‌ها را در طول کلاس درس برای استاد مشخص می‌کند.

این نمادها توسط هر دانشجو و با استفاده از تلفن همراه وی فعال می‌شود و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها برای اعلام مفهوم یا نامفهوم بودن درس یا طرح پرسش و پاسخگویی با سوالات استاد استفاده کنند.

بنابراین کافی است استاد با استفاده از این عینک نمادهای موجود در بالای سر هر دانشجو را ببیند تا میزان فراگیری وی را ارزیابی کرده و در صورت لزوم به‌ صورت خصوصی و بدون اطلاع سایر دانشجویان با فرد موردنظر تعامل و ارتباط برقرار کند.

این شیوه می‌تواند موجب از بین رفتن ترس و نگرانی دانشجویان از اظهار نظر در جمع سایرین شود؛ به علاوه دریافت بلادرنگ و دایمی بازخورد دانشجویان از درس ارایه شده در کلاس، می‌تواند موجب بهبود نحوه تدریس اساتید و ارایه مطالب توسط آنها شود.

نمونه اولیه این عینک هوشمند بر اساس حالات چهره عمل می‌کند و استاد با استفاده از حالات چهره خود می‌تواند سوالاتی را که از قبل طراحی شده‌اند در کلاس مطرح کند یا محتوای موردنظر خود را به صورت اسلاید نمایش دهد.

با توجه به این که عینک هوشمند قابلیت نمایش محتوا را در حوزه دید کاربر دارد، می‌تواند کاربردهای مختلفی در انجام امور روزمره افراد داشته باشد.

برای مثال این ابزار در صورت تولید انبوه می‌تواند امکان مرور صفحات وب و مطالعه کتاب‌های الکترونیکی را در طول سفرهای شهری برای شهروندان فراهم کند.

تاکنون چند شرکت اقدام به تولید عینک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه کرده‌اند اما این عینک اولین نمونه مستقلی است که برای انجام امور مورد نظر نیازی به سیستم‌عامل یا موبایل ندارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها