نقد ده نمکی بر سخنان هاشمی

پیام آقای هاشمی پس از انتخابات اخیر مبنی بر سلامت کامل انتخابات برای کسانی که 4 سال پیش با پیام همسر مکرمه ایشان و همفکرانشان قاعده بازی مردمسالاری را به هم زدند و به جای تبریک به رقیب به آتش افروزی پرداختند، شگفت انگیز است.
کد خبر: ۵۷۱۸۴۵
نقد ده نمکی بر سخنان هاشمی

نه فقط حضرت ایشان بلکه عموم کسانی که پرچم مدارا و تسامح و تساهل و دموکراسی و تحمل مخالف و روشنفکری را مانند چماق بر سر منتقدان خود می کوبند تعریف دوگانه ای از دموکراسی دارند. در منظر این دوستان اگر نامزد پیروز فرد مورد نظر آنها باشد ایران بهترین شکل دموکراسی را دارد و اگر نامزد پیروز رقیب یا مخالف آنها باشد تقلب و مهندسی آرا نام می گیرد.

اساسا این گروه همه چیزشان شبیه هم است. در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حوزه اندیشه هم اینگونه رفتار می کنند مثلا در همین سینما اگر فیلم مد نظر آنها بفروشد می گویند مخاطب اندیشمند و فرهیخته ولی اگر فیلم از آن فرد همفکر آنها نباشد، می گویند فیلم عوام پسند است و مردم ساده پسندند.

اگر در مطالب و ابراز نظرشان توهین و فحش باشد، می گویند آزادی بیان است ولی اگر جواب بدهی، می گویند هوچیگری و نقد ناپذیری.

اگر سوال کنند، اسمش آزادی اندیشه است ولی اگر سوال کنی، می گویند تفتیش عقاید است.

اگر سطل آشغال و بانک و اتوبوس آتش بزنند، اسمش اعتراض مدنی است ولی اگر در برابرشان اعتراض کنی، چماقدار و خشونت طلب می نامندت.

در یک کلام حوزه سیاست، فرهنگ و مدیریت فقط باید در انحصار آنها باشد و از منظر آنها مخالف خوب مخالف مرده است.

انگار غربی ها هم این منش را دارند؛ نمی دانم کدامیک از هم آموخته اند. القاعده خوب القاعده ای است که شیعه بکشد القاعده بد القاعده ای است که انسان غربی را بکشد. دیکتاتور خوب دیکتاتوری است که در بحرین شیعه بکشد.

آری! این چنین است برادر!

اگر کسانی که در هر دوره پیروزی رقیب را به این آسانی می پذیرند و به جای سطل آشغال آتش زدن پیام تبریک برای مخالف خود می فرستند، روشنفکر نیستند، توصیه می کنم به این منش خود افتخار کنند ولو اینکه همیشه از نظر اصلاح طلبان و روشنفکرنمایان متهم باشند.

به هر حال امیدوارم مدعیان روشنفکری و دموکراسی آداب برد و باخت را در همه حوزه های فرهنگی و سیاسی یاد بگیرند و انتخاباتشان مثل جشنواره سینمایی شان نباشد.

مسعود ده نمکی-روزنامه وطن امروز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۸
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
دوران تندرویان به سر رسیده است. این قدر تند نقد نكنید. اعتدال بهترین راه حكومتداری است.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
ممنون این حرف دل ملت بود اگر بفهمند و به روی خودشان بیاورند خواص بی بصیرت حالا شده اند ....
ن .مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
آقای هاشمی ذخیره انقلاب اسلامی هستند.برای این مملكت هزینه داده اند.
امین
Belgium
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
دوستانی كه از نقدمی ترسند و منتقد را هو میكنند بدانند این نگاه، آغاز دیكتاتوری است. ده نمكی همانقدر حق دارد نقد كند كه تك تك شما دارید.پس تحمل كنید
مجید از شهركرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
نظر درستی است
م.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
بهتره شما فیلم ساز باشید تا سیاستمدار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ك
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
امیدوارم قانون و روال قانونی كه در این انتخابات به خوبی تجلی یافت برای همگان قابل هضم باشد
رزیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
چرا نمی گذارید حرفش را بزند مگر آزادی نیست ؟چرا شما 4سال پیش هر كاری خواستید كردید وهر گونه تهمتی زدید همین انتخابات ودولت وافرادی كه نتایج را اعلام كردند همونهایی هستند كه 4 سال پیش هم بودند حالا چون شخص مورد نظر شماست همه باید لال بشوند؟بازم آفرین به این افراد كه منطقی انتقاد می كنند آفرین به 5نامزد دیگر كه با كمال شجاعت به رقیبشان تبریك گفتند ومثل اجنبی دوستان سال88، جوانهای مردم رو سپر طمع وحب جاه ومقام خود نكردند بهرحال ما منتظر انجام وعده وعید های آقای روحانی هستیم .
دارابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
سلام.
فرق اصلاح طلب و اصول گرا این است.كه اصول گرا یعنی صبر و مقاومت و پایداری و در نهایت یعنی ایمان و اعتقاد كامل و مطیع اوامر و قوانین خداوند یگانه و هر كاری را برای رضایت او یا همان( هو)انجام و انتظار اظهار خشنودی و یااظهار انزجار كسی را ندارد.اما در عوض در مقابل ... .
عبادالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
باسلام حرفای آقای ده نمكی یك سری واقعیت های نگفته وپشت پرده مانده ایران است بایداین حرفهارا زد تاهمه متوجه واقعیت شوند.دستشون دردنكنه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
مردم عزیزكشورم شاد ومسرور از این انتخابات واین انتخاب هستند پس با بازیهای سیاسی وحزبی شادی مردم اعتدال گرامون رو خراب نكنید لطفا اجازه بدید چندروزی هم كه شده از این دعواها دست بكشیم ویكی بشیم
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
از اینها كه دشمنان دیروزشان ( رادیوهای بیگانه و منتقدین فراری وخودفروختگان و پیاده نظام دشمن .....) كه لقب عالیجناب خاكستری را به ایشان دادند.امروز در كسوت دوست و همفكر شان ظاهر شده اند ورفیق خانه وگرمابه وگلستان شده اند چه توقعی داری !!!!؟ عزیزدل برادر.؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
قرار شد همه به اعتدال فكر كنند.
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
اعتقادراسخ به هم دلی تمام افراد وگروهها برای حل مشكلات اساسی مردم دارم,اماباید توجه داشت كه درمیدان سیاست یك كشور اسلامی ,زدن یك حرف ناپخته می تواند اساس و پایه ایجادمشكلات جدی برای رسیدن به رفاه و آرامش ملت گردد.متزلزل كردن اعتقاد ملت به سلامت انتخابات ونهادهای قانونی كشور چیزی نیست كه به راحتی از ذهن مردم خارج گردد.از كسانی كه 4سال پیش شایعه تقلب وجابجایی میلیونی ارای ملت را به نفع كاندیدای پیروز مطرح نمودندمی پرسم ؛چراامسال همان كار برای حدود چند صد هزار رای انجام نشد تا انتخابات به دور دوم كشیده شود.آیا فكر می كنیدجابجای چندصد هزار رای از جابجایی چند میلیون رای سخت تر بود.با این مقایسه آیا شایسته نیست كه مدعیان انجام تقلب در سال 88 بابت طرح چنین دروغ بزرگی كه كام ملت را تلخ كرد؛ حداقل یك معذرت خواهی از ملت عزیز ایران نمایند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
مسعود جان حرفهای رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ نكته تنش زایی در بر نداشت. چرا شما متشنج شده ای؟ آقای روحانی هم كه گفته برای همه جا هست. چرا برای شما و آقا جواد شمقدری نباشد. اصلا چند سال فیلم نساز و یك كار دیگر بكن فوقش. نگران چه هستی برادر تو كه بردی در این 8 سال كمی استراحت كن حالا.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
اقای ده نمكی حرف دل خیلی از ملت رازده اید همه سال اینگونه بوده این نقد شمامصداق این مثل است كه می گوید تا بهم نگفته اندبگویم این هشت سال همین بوده
تحون
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
۰
۰
آقای ده نمكی بهتر است احترام بزرگان انقلاب را رعایت بكنه
X
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
خوش به حال شما این قدر تریبون دارید كه می تونید حرفهایتان را راحت بزنید . مردم از آدم های تندرویی مثل شما خسته شدند دوست دارند آرامش و میانه روی را .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
برو فیلمت رو بساز شما رو چه به نقد سیاست
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
با تشكر از شما .حرف دل منو زدی ،اینها مصداق كسانی هستندكه دین را نیز به نفع منافع خودشان می خواهند ،هرگاه به نفع ایشان باشد خوب ،هرگاه به ضرر ایشان باشد بد
محمد
Switzerland
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
آقای ده نمكی خاطره ای از فتنه را بازگو كردند تا آنهایی كه فراموشی گرفته اند بیاد بیاورند
ملت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
این حرف‌ها بوی اختلاف میده.فقط اتحاد همه جناحها
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
كاش روزنامه كیهان هم به خوانندگان اجازه می داد كامنت بگذارند این از اصول اولیه مردمسالاری دینی است حتی اگر كامنت ها را هم نمایش ندهید لااقل از دیدگاه مردم مطلع می شوید
عبدارحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
این مردم عزیز وغیورایران این را میدانند كه آقای روحانی را خودمردم انتخاب كردند و اقای هاشمی و فرزندان ایشان هیچ نقشی در انتخاب نظر مردم ندارند واگر غیر این بود كه اقای روحانی انتخاب نمی شد وواقعا هم خانواده هاشمی هیچ طلبی از رییس جمهور منتخب نباید داشته باشند.
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
حرف دل خیلی هارو گفتی
حسن شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
مسعود جان دمت گرم حق گفتی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
دست مریزاد جنای آقای ده نمكی.
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
۰
۰
آقای امین-ع در88چطور آیا آنها تابع قوانین بودن پس بنظر شما یك زمان قانون خوب وزمانی همان قانون بد است

نیازمندی ها