زینت بیش از620 هزار نفر ایرانی با نام امام چهارم شیعیان

مدیرکل روابط عمومی و همکاریهای بین الملل سازمان ثبت احوال کشور از ثبت بیش از 620000 نفر از ایرانیان به نام ، القاب و کنیه های امام چهارم شیعیان، علی بن الحسین در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۸۹۸
زینت بیش از620 هزار نفر ایرانی با نام امام چهارم شیعیان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، سلام خدا بر علی بن الحسین و بر یاران او و پدر شهیدش. او فرزند نماز است و پدر دعا. پیغام حسین علیه‏ السلام بود و چه زیبا پاس داشت آخرین نماز او را. روز میلادش، روز پیوند نماز و جهاد است. او زندگی را با رنگ دعا در کام بشر ریخت. میلادش میلاد راز و نیاز است.

معنای زندگی عاشقانه است، میلاد عشق است. او پرنده ترین فرزند نسل آدم بود. مناجات عاشقانه اش، ستاره ی نورانی کوچه های تاریک بود.

سلام برتو که نامت به بلندای سجده هایت است و هر گاه نامت بر زبان جاری می شود، نور عرفان و عبادت در دلها زنده می شود.

چه زیباست که مردمان ایران، عشق تو را در دل دارند و ارادت خود را با نامگذاری فرزندان خود به نام تو، نشان می دهند.

مدیرکل روابط عمومی و همکاریهای بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: اداره ‌کل روابط عمومی و همکاریهای بین الملل این سازمان افتخار این را دارد که به مناسبت خجسته میلاد حضرت امام سجاد(ع)، تعداد هموطنان عزیزی که به نام، القاب و کنیه‌های حضرت امام زین العابدین(ع) نامگذاری شده اند را اعلام دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین بررسی های آماری بیش از 620000 نفر از هموطنان گرامی کشورمان در گروه های مختلف سنی همنام با نام، القاب و کنیه‌ مقدس امام سجاد(ع) نامگذاری شده‌اند و در این میان نام سجاد 268429  بار در پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان به ثبت رسیده است.

مهدی تدین با اعلام اینکه نام‌های زین العابدین با تعداد 25767، امین201073، حبیب95253، عابد10417، زکی1378 ، زاهد9681، علی اوسط 6895 بار از فراوانترین القاب امام سجاد (ع) می‌باشند، اظهارداشت: نام ابومحمد کنیه‌ ایشان است که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور 160 بار  به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها