حماسه سیاسی

حضور نمادین دو جوان با لباس های اقوام در پای صندوق رأی

دو جوان که یکی لباس کردی و دیگری لباس عشایر بختیاری را بر تن داشتند با همراهی یکدیگر به پای صندوق مستقر در مسجد الرسول رسالت آمدند و رأی خود را به صندوق انداختند.
کد خبر: ۵۷۰۸۴۷
حضور نمادین دو جوان با لباس های اقوام در پای صندوق رأی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، صبح امروز جمعه دو جوان با نام های «شاهو احمدی» و «حسین رضا امیدی» که یکی لباس کردی و دیگری لباس عشایر بختیاری را بر تن داشتند دست در دست یکدیگر وارد حوزه انتخابیه مسجد الرسول رسالت واقع در میدان رسالت شدند تا با یک حرکت نمادین حمایت و همبستگی اقوام را نشان دهند.

«شاهو احمدی» متولد 1361 از استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات مهمترین عرصه ابراز وجود سیاسی و اجتماعی قومیت ها است، گفت: همه اقوام ایرانی بر اساس قانون اساسی حق شرکت در انتخابات را دارند و به هیچ وجه از مشارکت سیاسی غافل نخواهند شد.

«حسین رضا احمدی» جوانی که خود را از عشایر بختیاری معرفی کرد که 28 سال سن دارد و انتخابات را فرصت مناسبی برای بازگویی مسائل و مشکلات اقوام دور از پایتخت اعلام می کند و می‌گوید: مهمترین اتفاق سیاسی ایران، انتخابات ریاست جمهوری است که باید از فرصت آن برای بیان مشکلات اقوام و قومیت هایی که دور از پایتخت هستند استفاده کرد.

این دو جوان در پاسخ به این سوال که چرا مسجد الرسول میدان رسالت را برای این کار انتخاب کرده اند، گفت: ما نزدیک این منطقه زندگی می کنیم و بسیاری از همسایگان ما از اقوام مختلف و حتی مذاهب غیرمسلمان هستند از این رو این حوزه را برای رأی دادن انتخاب کرده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها