روحانی در سنندج:

منزلت اقوام ایرانی را باز می گردانم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر وامید منزلت اقوام ایرانی را به جای اصلی خود برمی گرداند.
کد خبر: ۵۶۹۹۲۳
منزلت اقوام ایرانی را باز می گردانم

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن روحانی در جمع مردم ن در سالن آزادی سنندج افزود: هرکسی بخواهد اقوام ایرانی کرد، ترک، لر، عرب، بلوچ، ترکمن وفارس را جدا از هم ببیند ایرانی نیست.

وی افزود: اقوام ایرانی به عنوان گلهای بوستان کشور یک ملت واحد هستند.

روحانی گفت: اصل های سوم ، پانزده، نوزده و بیست و سه قانون اساسی با سایر اصول برابر است وهمه ملت ایران زمین باید احساس کنند که حقوق شهروندی واحدی دارند.

وی همچنین با بیان اینکه سیاست خارجی فعلی را نمی پسندم گفت: دولت من نه تنها اهل ستیز وتقابل و تسلیم در برابر بیگانگان نیست بلکه به دنبال تعامل سازنده وآشتی با کشورهای همسایه وجهان خواهد بود وبه دنبال آن قدم به قدم تحریم ها را هم برمی داریم.

روحانی کاهش تورم و افزایش اشتغالزایی را از اهم برنامه های خود عنوان کرد و گفت: در این صورت شاهد کاهش فشار بر مردم و امید بخشی در جامعه خواهیم بود .

وی افزود:هر کسی که می خواهد وضع هشت سال اخیر تغییر کند  و دولتی که یادآور دولت های هاشمی وخاتمی برنده شود به دولت تدبیر و امید اعتماد کند.

روحانی گفت: مردم با حضور پرشور و احساسی در استقبال و تبلیغات دولت تدبیر وامید نشان می دهند که ایرانی آزادتر وآبادتر می خواهند و ما 24 خرداد را به کمک شما به حماسه بزرگ تاریخی وسیاسی تبدیل خواهیم کرد.

روحانی به تشریح برنامه هایش در استان کردستان پرداخت و گفت: پس از تشکیل دولت تدبیر وامید ،  کارگروه ویژه ای را برای افزایش اعتبارات این استان تشکیل خواهیم داد تا غم ورنج هایی که مردم این دیار در سالهای گذشته از جمله دوران هشت ساله جنگ تحمیلی  کشیده اند، جبران شود.

وی با بیان اینکه استان کردستان با این همه استعداد در بخشهای کشاورزی، صنعت، دامپروری، آب وهوای مناسب ، زمینهای حاصلخیز و نیروهای مجرب متاسفانه بهره وری پایینی دارد افزود: این نشان دهنده این است که این استعدادها هنوز در خط فن آوری های جدید قرار نگرفته است.

روحانی با بیان اینکه استان کردستان مستحق این همه بیکار وگرانی نیست گفت: باید تدبیری بیاندیشیم که این استان را به یکی از قطب های گردشگری و اقتصادی ایران تبدیل کنیم.

وی افزود: گسترش فعالیت بازارچه های مرزی، افزایش روابط و صادرکردن خدمات فنی و مهندسی به عراق و جذب دانشجویان اقلیم کردستان عراق از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید در استان کردستان خواهد بود.

روحانی همچنین در دیدار با امام جمعه سنندج  تنها راه نجات کشور را ایجاد انسجام ، وحدت و برادری عنوان کرد و افزود: ما باید با تلاش و کوشش در رقابت جهانی حضور یابیم و به هدفمان که  پیشرفت و آبادانی کشور است دست یابیم .

وی افزود: اعتقاد و ایمان من حل مشکلات مردم است.

روحانی پس از این دیدار را به مقصد ارومیه ترک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
۰
۰
چه عجب یكی پیدا شد روراست بگه فارسها هم جزیی از اقوام ایران هستند نه شهروند درجه یك و بقیه غیر فارس درجه دو--ایران دیگه مترادف شده با فارس بقیه كرد ترك عرب و...زبان فرهنگ اسامی جغرافیایشون همشون فارسی شده

نیازمندی ها