برخی اختلالات یادگیری در طرح سنجش نوآموزان قابل بررسی نیست

آزمونی برای نوآموزان

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته برای سال تحصیلی 93-92 حدود یکصد هزار نوآموز تهرانی مورد سنجش سلامت جسمانی قرار می گیرند.
کد خبر: ۵۶۹۴۹۱
پیش بینی حضور 100 هزار نوآموز تهرانی در طرح سنجش

 سید علی یزدی خواه در مراسم افتتاح طرح سنجش سلامت که صبح یکشنبه در دبستان دخترانه عفاف برگزار شد با بیان این مطلب گفت: امسال 64 پایگاه ثابت و 4 مرکز تخصصی برای انجام برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهر تهران راه اندازی شده است.

وی افزود: سال گذشته توانستیم برای نوآموزان بدو ورود به دبستان پوشش 100 درصدی این طرح را داشته باشیم و امسال با توجه به افزایش کمی دانش آموزان پیش بینی می کنیم حدود 100 هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

به گفته یزدی خواه، والدین نوآموزان 50 روز فرصت دارند تا فرزندان خود را به پایگاههای سنجش سلامت ببرند اما توصیه می کنیم که آنها بتدریج نوآموزان را به پایگاهها ببرند چرا که با توجه به ایام ماه مبارک رمضان پایگاههای سنجش سلامت تنها دو روز در هفته فعال است.

یزدیخواه تصریح کرد: براساس شاخصهای استخراج شده از مراکز سنجش شهر تهران در سال گذشته 92 درصد دانش آموزان تهرانی تک زبانی و 8 درصد دانش آموزان دو زبانه بودند. همچنین 89.3 درصد نوآموزان راست دست و 10.7 درصد چپ دست بودند.3.2 درصد نوآموزان اتباع خارجی و حدود 97 درصد دانش آموزان ایرانی بودند.

وی به بالارفتن سن ازدواج در میان جوانان اشاره کرد و گفت: میانگین سن والدینی که فرزند اول آنها نوآموز بود 38 سال برآورد شده که این نشان دهنده سن بالای ازدواج و سن بالای بچه دار شدن است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: براساس آمار استخراج شده 97.4 درصد پدران باسواد و 96.4 درصد مادران باسواد بودند؛ 25 درصد والدین خویشاوند و 75 درصد غیرخویشاوند بودند؛ 35 درصد بچه تک فرزند، 46 درصد 2 فرزند و 12.6 درصد 3 فرزند در خانواده بودند. 15 درصد دانش آموزان از جهت توده شکمی و چاقی مشکل داشتند و 6 درصد نوآموزان از میانگین وزن لازم لاغرتر و 78 درصد از نظر تناسب قد و وزن نرمال بودند.

وی درباره ازدحام نوآموزان در هنگام مراجعه به مراکز طرح سنجش اظهار کرد: سهمیه تمام مدارس مجری طرح سنجش مشخص شده و نوبت دهی نوآموزان انجام شده و برای هر مرکز به طور میانگین روزانه 40 نفر تعیین شده است که اگر نوآموزان براساس زمان تعیین شده به پایگاه ها مراجعه کنند ازدحام صورت نمی گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها