کودک 2 ساله، پوششی برای جیب بری زن سارق

زن سارقی که 14 بار به اتهام کیف‌زنی و جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده است، بار دیگر به اتهام سرقت با پوشش قرار دادن کودک دو ساله در شمال تهران، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۶۸۳۲۱

به گزارش پلیس آگاهی تهران، در پی چند فقره جیب‌بری در مناطق مختلف تهران، شکایت مالباختگان با دستور بازپرس شعبه دادسرای ناحیه یک، به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

در تحقیق از مالباختگان معلوم شد، زن جوانی سی ساله در حالی که یک دختربچه دو ساله همراه داشته، اموالشان را سرقت کرده است. یکی از مالباختگان گفت: در داروخانه‌ای در میدان قدس هنگام پرداخت پول دارو، متوجه سرقت کیف پولم شدم و موضوع را با مدیر داروخانه در میان گذاشتم که تصاویر دوربین مداربسته مشخص کرد یک زن جوان در حالی که کودکی را در آغوش دارد، کیف مرا سرقت می‌کند.

شناسایی متهم سابقه‌دار

با شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای که اموالشان به این شیوه سرقت شده بود، ماموران با بررسی دوربین‌های مدار بسته برخی مراکز تجاری در مناطق مختلف گیشا، تجریش، میدان قدس، مجتمع تجاری تیراژه غرب و مرکز تجاری بوستان در میدان پونک و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، یکی از متهمان زن سابقه دار در پلیس آگاهی به نام لیلا، بیست و نه ساله را شناسایی کردند.بررسی سوابق متهم معلوم کرد، وی از سال 75 تاکنون، 14 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و زندانی شده است.با بررسی پرونده‌های متهم، مخفیگاه وی در اسلامشهر شناسایی و مشخص شد، لیلا پس از آزادی از زندان، مخفیگاهش را تغییر داده است.

در ادامه با آموزش لازم به مدیران این مراکز و ارائه تصویر متهم به آنها خواسته شد، در صورت مشاهده متهم، موضوع را به پایگاه یکم پلیس آگاهی اطلاع دهند.

با این حال، چند روز پیش صاحب یک مغازه شیرینی فروشی در خیابان شریعتی در مغازه‌اش متوجه می‌شود زنی در حالی که دختربچه‌ای دو ساله همراه داشت، در حال عذرخواهی کردن از زن جوان دیگری است. وی وقتی موضوع را پیگیری می‌کند، زن جوان توضیح می‌دهد خانمی که بچه همراه دارد به اشتباه دست خود را وارد کیف او کرده و به همین دلیل از وی عذرخواهی کرده و موضوع مهمی نیست.اما صاحب شیرینی فروشی که آموزش‌های لازم به او ارائه شده بود، مانع از خارج شدن زن جوان از مغازه می‌شود و موضوع را به ماموران اطلاع می‌دهد.

با حضور کارآگاهان در مغازه شیرینی فروشی، زن جوان که خود را مریم دانایی معرفی کرده بود، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با انتقال این زن به پایگاه یکم، وی سرقت را انکار کرد؛ اما زمانی که هویت واقعی‌اش از سوی کارآگاهان معلوم و با تصاویر صحنه‌های سرقت مواجه شد، با معرفی هویت واقعی خود به نام لیلا، به ده‌ها فقره جیب بری و کیف زنی اعتراف کرد.با اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت و شناسایی مخفیگاه وی در اسلامشهر، کارآگاهان در بازرسی از محل، ده‌ها کیف زنانه، مدارک شناسایی افراد مختلف، دسته چک و گذرنامه را کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف شیشه گفت: مالباختگانی که با این شیوه اموالشان سرقت شده است، می‌توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی در خیابان یاسر در شمال تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها