سطح: مبتدی

نمایش به‌تناسب مرورگر

این روزها طراحان وب‌سایت نباید طراحی نسخه مناسب تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را از برنامه کاری خود حذف کنند؛ چرا که بسیاری از کاربران با استفاده از تجهیزات همراه، به بازدید سایت‌ها می‌پردازند.
کد خبر: ۵۶۸۱۵۹

 به همین دلیل نمایش صحیح و بی‌دردسر محتویات یک وب‌سایت‌ در این تجهیزات، نقطه قوت‌ سایت به‌شمار می‌رود. در نسخه‌هایی از یک وب‌سایت که مناسب تلفن‌های همراه طراحی شده است، معمولا برخی امکانات و قابلیت‌های گرافیکی نسبت به نسخه اصلی حذف شده و این امر موجب می‌شود کاربران با سرعتی بیشتر و بدون دردسر به مرور محتوای سایت بپردازند. گرچه این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است، اما هستند کسانی که نسخه اصلی سایت را به نسخه موبایلی آن ترجیح می‌دهند. در چنین شرایطی اگر کاربر نسخه اصلی سایت را در تلفن همراهش باز کند، با مشکلاتی همچون دسترسی سخت به محتوا یا بزرگ‌تر بودن صفحه وب‌سایت از نمایشگر تلفن‌همراه روبه‌رو خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید می‌توانید از روش قابلیت تغییر سایز خودکار کمک بگیرید:

1‌ـ‌ به فهرست نرم‌افزارها بروید و نرم‌افزار مرور‌گر وب را اجرا کنید.

2‌ـ‌ وقتی مرورگر اجرا شد، دکمه منو را از روی تلفن همراه یا تبلت خود فشار داده و از فهرست به‌نمایش درآمده گزینه Settings را انتخاب کنید.

3‌ـ‌ در منوی جدید روی گزینه Advanced فشار داده و وارد تنظیمات حرفه‌ای شوید.

4‌ـ‌ در بخش تنظیمات حرفه‌ای، گزینه Auto-fit pages را پیدا کرده و علامت چک‌مارک مقابل آن را به حالت فعال درآورید.

5‌ـ‌ به صفحه اصلی مرورگر بازگردید و سایت دلخواه خود را در حالت نسخه اصلی آن فراخوانی کنید. مشاهده می‌کنید که متون و دیگر محتوای موجود در سایت به‌طور خودکار باتوجه به اندازه مرورگر تغییر مکان داده و بدون نیاز به حرکت به سمت چپ یا راست می‌توانید به مرور صفحات موردنظرتان بپردازید.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها