سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه نمایندگان مجلس به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات اظهار کرد: نمایندگان مجلس معرف بی طرفانه کاندیداها به مردم باشند.
کد خبر: ۵۶۸۰۲۰
نمایندگان مجلس معرف بی طرفانه کاندیداها به مردم باشند

محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و محمد حسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت وگو به تبیین ابعاد توصیه های مقام معظم رهبری در مورد رعایت اخلاق انتخاباتی پرداختند.

محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه نمایندگان منتخب مردم هستند، گفت: طبیعتاً به همین دلیل نگاه مردم به آنها یک فرد کارشناس و توانمند و مورد اعتماد است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعی است که نمایندگان هم باید عین آنچه مطلوب مقام معظم رهبری و مصلحت نظام است، راهنمای مردم باشند بدون اینکه دخالتشان آسیب زننده باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ضروت بیان واقعیت‌ها از سوی کاندیداها اظهار کرد: متأسفانه برخی مصاحبه هایی را مشاهده کرده‌ام که گاهی فراتر از آن چیزی است که مطلوب مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری در سخنانی دیگر فرموده اند که توجه به واقعیت نکته مهمی است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید کاندیداها به فکر سیاه نمایی باشند و اگر مطلبی عنوان شود که شدنی نیست و یا در شرایط کنونی امکان پذیر نیست، اعتماد مردم نسبت به کاندیدای مدعی این مطلب از بین خواهد رفت.

اسفنانی ادامه داد: کاندیداهای محترم واقعیت را مطرح کنند و برنامه هایشان مطابق با واقعیت باشد و صداقتشان را به مردم اثبات کنند. اگر کسی از روی صدق دل در این مسیر حرکت کند، خداوند متعال به او کمک خواهد کرد. برای رسیدن به موفقیت بیان واقعیت امری ضروری است. مردم صداقت در گفتار را درک می کنند.

محمد حسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نماینده های مردم هستند اظهار کرد: نمایندگان با بخشهای وسیعی از افکار عمومی در ارتباطند و قطعاً نظرات آنها در شکل گیری افکار عمومی مؤثر است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این هفته همه نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود حضور دارند و مورد مراجعه بخش قابل توجهی از مردم هستند. بنابر این نمی شود نقش نمایندگان را در نتایج انتخابات کم تاثیر دانست. البته گروههای مرجعی در جامعه وجود دارند که منبع سوال مردم در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه این برنامه رادیویی با اشاره به موضوع اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اصلاح این قانون تنها از طریق مجلس ممکن است. با برگزاری انتخابات وظایف وزارت کشور به پایان می رسد و آنچه در مدت 4 ساله دوره ریاست جمهوری دائماً بر رئیس جمهور نظارت می کند، مجلس است و قطعاً ایده‌هایی که مطرح می شود از سوی نمایندگان رصد می گردد.

وی گفت: اینکه کنترل شعارهای انتخاباتی و ضرورت قرار گرفتن آن در چارچوب قانون تا چه حد ممکن است، نیاز به بررسی دارد. خود مردم نیز باید این شعارها را رصد کنند و البته از پیش نیز باید به کسی رأی بدهند که شعارهای واقعی می دهد و تجربه عملی نیز در این زمینه داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها