در فاصله کمتر از یک هفته تا فرارسیدن عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص) روز گذشته مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) همراه با عوامل تولید این فیلم که برای تصویربرداری صحنه‌های باقیمانده به آفریقا سفر کرده بودند،‌ به تهران بازگشتند تا این فیلم ماندگار تاریخ سینمای ایران در آخرین مراحل تولید قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۷۹۸۲
پایان فیلمبرداری «محمد(ص)» در‌آفریقا

به گزارش جام‌جم، پروژه سینمایی محمد(ص) سه‌گانه‌ای است که توسط مجید مجیدی کارگردان برجسته کشورمان ساخته خواهد شد، این سه‌گانه‌ سینمایی، مسـتقل از هم تولید می‌شود.

در اولین فیلم، داستان از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد آن حضرت آغاز می‌شود و در دوازده سالگی ایشان به پایان می‌رسد.

فیلمبرداری بخش اول از این سه‌گانه که چندی پیش در شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم، کرمان و عسلویه جلوی دوربین رفته بود، با تصویربرداری سکانس‌های پایانی در آفریقا روز گذشته به پایان رسید.

صحنه‌های باقیمانده از جدیدترین فیلم مجید مجیدی طی چند روز گذشته در شهر «بلا بلا» آفریقا فیلمبرداری شده است. در این صحنه‌ها صادق هاتفی در نقش ابرهه جلوی دوربین رفته است.

بر اساس گزارشی که روابط عمومی شرکت نور تابان، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم، منتشر کرده است مجید مجیدی همراه دیگر اعضای گروه که او را در سفر آفریقا همراهی کرده‌ بودند، صبح دیروز به ایران بازگشتند.

اسکات اندرسون مدیر جلوه‌های ویژه در هالیوود هم این گروه را در آفریقا همراهی کرد.این صحنه‌ها با رضایت صد درصدی مجیدی گرفته شده و از جمله سکانس‌های ماندگار فیلم محسوب می‌شود.

دلیل فیلمبرداری این بخش در آفریقا هم این بوده است که برای صحنه‌های مربوط به سپاه ابرهه نیاز به وجود فیل‌های متعدد در صحنه بود، عوامل فیلم ابتدا قصد داشتند این سکانس‌ها را در کشور هند فیلمبرداری کنند که با این کشور به توافق نرسیدند و راهی آفریقا شدند.

مجیدی پیش از این درباره فیلمبرداری در کشورهای خارجی گفته بود: 99 درصد این فیلم در ایران فیلمبرداری شده است. ما فقط یک صحنه را می‌خواهیم خارج از ایران بسازیم، زیرا به تعداد زیادی فیل نیاز داریم که در واقع بیان ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

این طرح فاخر که پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته و از آن سریالی هم ساخته خواهد شد، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به‌صورت همزمان در ایران و کشورهای مسلمان اکران شود.

مجیدی چندی قبل در بیانیه‌ای در پاسخ به فیلم موهن آمریکایی که درباره پیامبر اسلام ساخته شده بود، نوشت: چشم به راه باشید بزودی از پس همه این لجن‌‌پراکنی‌ها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاه‌دلان خواهد ماند.

نویسندگان این طرح سینمایی مجید مجیدی، کامبوزیا پرتوی و حمید امجد هستند و فیلمبرداری آن را ویتوریو استورارو و حمید خضوعی ابیانه بر عهده دارند.

در این طرح امین تارخ در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، حمید فرخ‌نژاد در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام‌جمیل، حمیدرضا تاج‌دولت در نقش حمزه، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد و جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه ظاهر می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها