عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ملت عزیز ایران بر اساس تجربه های موفق خود انتخابات را با حماسه‌ای باشکوه برگزار کرده و مانع از هرگونه مداخله کشورهای استکباری خواهند شد.
کد خبر: ۵۶۵۶۲۶
تجربه موفق مردم در انتخابات گذشته مانع از مداخله استکبار است

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت وگو به تبیین دیدگاه های خویش در زمینه اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان پرداخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: این اقدام دخالت در مسائل داخلی کشورمان است و غیر قانونی است اما متأسفانه برخی کشورها مخصوصا استکبار جهانی به سردمداری امریکا خود را صاحب حق دخالت می دانند.

کوثری گفت: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا خود را صاحب همه کره خاکی دانسته و در مسائل همه کشورها دخالت کرده است. این کشور از سویی دم از حقوق بشر می زند و از سویی دیگر دخالتهای بیجا و برخلاف حقوق بشر در مسائل کشورهای جهان می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان تصریح کرد: نشست آمریکایی ها در مورد انتخابات ایران و اظهارات آنان برای این است که چنین وانمود کنند که باید در انتخابات ایران دخالت کنند اما ملت عزیز ایران چنین اجازه ای را به هیچ کشوری نمی دهد بلکه خود بر اساس تجربه های موفق خود انتخابات را با حماسه ای باشکوه برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی در مورد اقدام قانونی شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدها اظهار کرد: آمریکایی ها به دنبال کسی هستند که مسیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد و در رفتار مسئولان ما تغییر ایجاد کند تا در مرحله بعد نظام را براندازی کنند.
نماینده مجلس کشورمان تصریح کرد: مسئولان آمریکایی با عواملی که در داخل و بیرون دارند ارتباط برقرار می کنند تا بتوانند خواسته های خود را به دیگران تحمیل کنند.

کوثری گفت: آمریکایی ها هر گونه دخالت کشور دیگری در امور کشور خود را بر نمی تابند اما به عنوان مثال در انتخابات کشور فلسطین دخالت کردند و منتخب مردم که اسماعیل هنیه بود مورد بی توجهی قرار داده و با فردی دیگر وارد تعامل شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکایی ها می گویند که ما همه کاره هستیم و سایر کشورها باید تابع آنها باشند اما سخن ما این است که خود ملت ها اکنون آگاه هستند و می توانند فردی را در چارچوب قانون کشور خود انتخاب کنند.

وی افزود: حضور مردم در راستای خلق حماسه سیاسی سال 92 به استکبار جهانی این پیام را می دهد که مردم به آنها اجازه دخالت در امور کشور را نخواهند داد. مردم مسئولان کشور را انتخاب می کنند و تجربه چند ده ساله نظام نیز مانع هر گونه مداخله خارجی است.

کوثری تصریح کرد: با آگاهی ملت عزیز ما، این مسائل خنثی شده است و مردم با حماسه خود نشان خواهند داد که مانع شیطنتهای آمریکایی ها خواهند شد. مسئولان آمریکایی نیز مسائل داخلی کشور خود را حل کنند و اگر راست می گویند که البته در ذات آنها راست گویی نیست؛ مسئله تحریم را کنار بگذارند اما عمل آمریکا همیشه نشان از دروغگویی این کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها