نیزه در گلویش فرو رفت زنده ماند

یک زن برزیلی که به طور تصادفی یک نیزه ماهیگیری زیردریایی وارد دهانش شده و در مهره های گردن گیر کرده بود به شکل معجزه آسایی زنده ماند.
کد خبر: ۵۶۱۵۷۷
نیزه در گلویش فرو رفت زنده ماند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، الیزانجلا بوربورما روسا هفته گذشته در خانه اش در شهر ساحلی آرایال دو کابو در ایالت ریودوژانیرو هدف هارپون( نیزه شکار ماهی زیر دریایی) قرار گرفت.

شوهر این زن 28 ساله در حال تمیز کردن سلاح زیردریایی اش بود که تصادفا نیزه آن به سوی الیزانجلا رها شد.

نیزه از دهان زن عبور کرده دو دندان آسیاب را شکست و در نخستین مهره گردن گیر کرد.

مارسلو آمارال جراحی که به کمک یک تیم پزشکی الیزانجلا را عمل کرد، تاکید می کند: اگر نیزه چند میلی متر بالا تر اصابت می کرد نخاع زن قطع می شد یا جان می سپرد.

وی می افزاید: ما باید طبق یک برنامه ریزی صحیح نیزه را خارج می کردیم زیرا چند شریان در فاصله نزدیک به آن قرار داشته و فقط چند میلی متر با نخاع فاصله داشت.

جراح که این عمل دشوار را در مدت دو ساعت انجام داد، تصریح می کند: باید گفت که این زن زندگی دوباره یافته است. حال او از روز پنجشنبه رو به بهبودی است و غذا خوردن از راه دهان را آغازکرده است. وی بدون کمک تجهیزات تنفسی نفس می کشد و می تواند بدنش را حرکت دهد.

دکتر آمارال تایید می کمند: بیمار هنوز قادر به حرف زدن نیست زیرا دهانش مجروح است و آنچه را که می خواهد روی کاغذ می نویسد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها