جانشین فرمانده ناجا از رصد اقدامات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توسط پلیس خبر داد و گفت: ناجا نیز موارد قانونی را به کاندیداها متذکر خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۱۲۷۹
راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع

سردار احمدرضا رادان در حاشیه دومین گردهمایی سربازان نمونه نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون دیدار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یا نمایندگان آنان با پلیس اظهار کرد: در خصوص صحبت با کاندیداها و شرح وظایف آنان تقسیم کار صورت گرفته و اینکه آنان چه باید بکنند و چه کاری را نباید انجام دهند، اقدامات لازم انجام شده است.

رادان با بیان اینکه فردی که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده باشد قطعا باید با قوانین و بایدها و نبایدها آشنا باشد، گفت: اگر که با قوانین آشنا نیستند نیز باید به دنبال آن بروند و آنرا یاد بگیرند.

رادان ادامه داد: آنچه که برای همه کاندیداها ضرورت دارد انجام و عمل به مٌر قانون است که این موضوع برای کاندیداها و طرفدارانشان فصل الخطاب است.

رادان با بیان اینکه خروج از قانون برای کاندیداها و طرفدارانشان خط قرمز و خطاست به ایسنا، گفت: پلیس نیز موارد قانونی را به کاندیداها متذکر خواهد شد.

گلایه رادان از برخی کاندیداهای ریاست جمهوری

رادان همچنین درباره اقدامات تبلیغاتی زود هنگام برخی کاندیداهای ریاست جمهوری پیش از موعد ثبت نام و تبلیغات خاطر نشان کرد: باید گله کرد از داوطلبانی که همه هم احتمال می‌دهند پیروز انتخاباتند، چرا که اگر این ادعا درست باشد یعنی تمام این افراد می‌خواهند سکاندار جایی باشند که قرار است متولی اجرای نظم و قانون باشد.

رادان با بیان اینکه افراد جامعه قطعا اقدامات غیر قانونی این افراد را نقد خواهند کرد، گفت: پلیس اقدامات و فعالیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری را رصد می‌کند و اگر موضوعی باشد که لازم به رسیدگی باشد قطعا رسیدگی شده و توسط داوطلبان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رادان انتظار پلیس از داوطلبان را این موضوع ارزیابی کرد که مطابق قانون حرکت کنند و از اقدامات غیر قانونی بپرهیزند، چرا که در آینده در صورت پیروزی خودشان متولی اجرا قانون خواهند بود.

ممنوعیت راه‌اندازی کارناوال حتی بعد از تایید شورای نگهبان

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات از سوی کاندیداها اظهار کرد: تا به حال موضوعی درباره راه‌اندازی کارناوال‌ها به ما ابلاغ نشده و تا کنون راه‌اندازی چنین کارناوال‌هایی حتی بعد از تایید شورای نگهبان هم ممنوع بوده است و کاندیداها نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند.

رادان اضافه کرد: البته در صورت ابلاغ شورای سیاستگذاری اجازه چنین مراسمی داده خواهد شد، اما بنده بعید می‌دانم که چنین مجوزی اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ها و همایش‌هایی که کاندیداها پس از تایید صلاحیت برگزار خواهند کرد نیز گفت: قطعا کاندیداهایی که از شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌گیرند برنامه‌هایی دارند که ناجا نیز متولی برقراری امنیت آن است، اما مسئولان ستادهای برگزاری هم باید مطابق وظیفه‌شان و حقوق و قوانین شهروندی و ستادی اقدامات خود در این خصوص را انجام دهند، چرا که آنان نیز در این زمینه مسئولند.

رادان با بیان اینکه ما اقدامات کاندیداها را رصد کرده و در صورت تخطی از قانون به آنان هشدار خواهیم داد، گفت: اگر افراد تا پیش از زمان قانونی تبلیغات تخلفاتی هم انجام داده باشند، این امر اشتباه بوده و درگیری در چنین مراسماتی هم قطعا اشتباهی بزرگتر است.

رادان ادامه داد: قطعا برای متخلفان تشکیل پرونده داده و به تخلفات آنان رسیدگی خواهد شد.

رادان همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا، پیرامون سختی‌های خدمت در نیروی انتظامی و تسهیلات و تمهیدات در نظر گرفته شده برای این افراد در ناجا، گفت: سربازی می‌تواند در دوره‌ای سخت باشد، اما بر این باورم که این دوران،‌ دوران خوبی برای خودشناسی و پایداری است.

سربازی در ناجا سخت است

رادان با بیان اینکه حقیقت این است که براساس برآوردهای ما نیز سربازی در ناجا سخت است، گفت: این سختی در عمده یگان‌های خدمتی ناجا از جمله مرزبانی، پلیس راهور و سایر یگان‌ها دیده می‌شود.

رادان همچنین درباره حقوق سربازان و تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان نیز به ایسنا، گفت: پیشنهاد ما نیز این است که به حقوق سربازان توجه بیشتری شود و موارد به گونه‌ای باشد که این افراد از حداقل‌ها برخوردار باشند.

وی درباره اقدامات ناجا برای سربازان خود نیز گفت: آنچه که در حال حاضر ما آن را انجام می‌دهیم بحث آمایش سرزمینی سربازان در استان‌ها یا نزدیکترین استان محل خدمتشان است و از سال 92 نیز تمامی ورودی سربازان متاهل در استان‌ها و شهر خودشان به خدمت گرفته می‌شوند.

وی در خصوص رایزنی‌های انجام شده پیرامون افزایش حقوق سربازان نیز به ایسنا، گفت: ناجا و واحدهای دیگر نظیر سپاه و ارتش نیز مسائل خود را در این خصوص با ستاد کل مطرح کرده‌اند که ستاد کل نیز موافق آن بوده که باید وارد مراحل تصویب شود.

رادان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شماره گذاری برخی از خودروها نیز اظهار کرد: وظیفه پلیس حرکت در راستای قانون و صیانت از حقوق مردم است، اما سوالی که در شماره‌گذاری برخی از خودروها مطرح می‌شود این است که مگر قیمت خون یک نفر چقدر است که ما یک طرف آن سود را می‌بینیم و یک طرف دیگر آن تلفات ناشی از حوادث را نمی‌بینیم.

در صورت عدم تصویب قانون جدید راهور، امسال شاهد 63 هزار کشته بودیم

رادان با اشاره به تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی و اقدامات انجام گرفته از سوی پلیس راهور در راستای کاهش تلفات و خسارات حوادث رانندگی گفت: اگر این اقدامات انجام نمی‌گرفت امسال به جای 19 هزار کشته باید 63 هزار تن در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دادند.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه از مسئولان انتظار داریم که به مصوبات احترام بگذارند و سخت گیرانه پای آن بایستند، خاطر نشان کرد: نباید برخی از مصوبات طوری باشد که عده‌ای فکر کنند می‌توانند آنرا تمدید و مهلت آن را افزایش دهند.

رادان با اشاره به نقش محیط زیست و سازمان استاندارد نیز در این موارد گفت: همه سازمان‌های متولی در شماره گذاری خودروها باید به وظایف خود عمل کنند.

جمعیت سربازان ناجا چند نفر است؟

به گزارش ایسنا، در ابتدای دومین گردهمایی سربازان نمونه ناجا سرهنگ اسکندری دبیر جشنواره سرباز نیز با اشاره به جمعیت 158 هزار نفری سربازان نیروی انتظامی که 11 هزار و 500 تن آن را سربازان متاهل شامل می‌شوند، اهداف و دستاوردهای جشنواره را تشریح کرد و گفت: به مسائل معیشتی سربازان به ویژه سربازان متاهل رسیدگی ویژه‌ای خواهد شد(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها