رئیس‌جمهور در اجتماع مردم مازندران:

هدفمندی یارانه‌ها دنیا را به تحسین وا داشت

رئیس‌جمهور در اجتماع باشکوه مردم مازندران گفت: با همت ملت یک کار بزرگ و تاریخی انجام شده و گام اول هدفمندی یارانه‌ها با استحکام برداشته شد که دنیا را به تحسین واداشت.
کد خبر: ۵۶۱۰۴۲
هدفمندی یارانه‌ها دنیا را به تحسین وا داشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در اجتماع پرشور و عظیم مردم مازندران با بیان اینکه امروز ایران نقطه امید و آرزوی ملت هاست و باید الگو شود، اظهار داشت: امروز ملت‌ها از وضع موجود جهان خسته شده و به دنبال الگوی جدید هستند و در این راه چشم ملت‌ها به سمت ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران مسوولیت سنگینی بر عهده دارد، از سویی باید کشور را برای نسلهای آینده و باورها و اعتقادات خودمان و از سوی دیگر برای پاسخگویی به مطالبه ملت‌ها بسازیم. برای ساختن جامعه الگو اولین اصل کار برای خدا، صداقت و پاکی است و فریب، دروغگویی و سیاست بازی به جامعه توحیدی تعلق ندارد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: باید در مسیر برپایی عدالت حرکت کنیم و این تصور درستی نیست که جمهوری اسلامی برپا شده و خود به خود توحید و عدالت برقرار می‌شود. سخت‌ترین مرحله از کار یک ملت پافشاری بر عدالت است.

عدالت دشمنان کینه ورز تاریخی دارد

احمدی‌نژاد پافشاری بر عدالت را کاری سخت و پیچیده دانست و گفت: عدالت دشمنان کینه ورز تاریخی دارد. آنهایی که خودشان را بالاتر از همه می‌دانند و حق بیشتری برای خود قائلند و دلشان از مهربانی تهی است، مخالف استقرار عدالت هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: عدالت، انعکاس توحید در زندگی اجتماعی است و امروز ماموریت تاریخی ما این است که اگر بخواهیم همه کشور آباد و مشکلات به طور ریشه‌ای برطرف و تمام استعدادها شکوفا شده و استقلال ما تضمین گردد، باید بر عدالت پافشاری کنیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: هر گام به سوی عدالت، جیغ‌های گوش خراشی را به دنبال دارد و همگان دیدند که چگونه با هدفمندی یارانه‌ها که محور اصلی آن عدالت بود، مخالفت می‌شود.

گام اول هدفمندی یارانه‌ها دنیا را به تحسین واداشت

رئیس‌جمهور افزود:با همت ملت یک کار بزرگ و تاریخی انجام شده و گام اول هدفمندی یارانه‌ها با استحکام برداشته شد که دنیا را به تحسین واداشت. با اجرای مرحله اول آن جابجایی مختصری انجام گردید، اما همه کسانی که با اجرای این طرح متضرر می‌شدند، تمام مشکلات تاریخی و داخلی و خارجی و تحریم و فشار دشمنان را بر گردن طرحی انداختند که یک ملت با توکل به خدا آن را شروع کرده بود و علت مخالفت‌ها برای این بود که این طرح گامی به سمت عدالت است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: به خاطر تحریم و فشارهای دشمنان و همراهی‌هایی که در داخل کشور با آنان شد مشکلاتی در عرصه اقتصادی به وجود آمد، اما یک عده به جای اینکه کمک کنند تا این مشکلات برطرف شود با اقدامات خود به دنبال پوشاندن رد پای دشمن در این موضوع بودند.

رئیس‌جمهور گفت: مخالفین هدفمندی یارانه‌ها ابتدا دولت را مقصر مشکلات اقتصادی معرفی می‌کردند و بعد که متوجه شدند مردم از ابعاد مختلف طراحی و فشارهای دشمنان آگاهی دارند اعلام کردند که علت مشکلات موجود تحریم است، اما این دولت است که باعث تحریم شده است، چرا که دولت در مقابل زیاده خواهی‌ها کوتاه نیامد.

احمدی‌نژاد خطاب به کسانی که دولت را عامل اعمال تحریم‌ها معرفی می‌کنند، گفت: اگر شما دست از دنباله روی از طراحی دشمن بردارید همین مردم با چند اقدام، تمام بساط تحریم و توطئه دشمن را ریشه کن خواهند کرد. البته اگر همراهی هم بکنید این مردم بساط گرانی و توطئه‌ها در بازار را ریشه کن کرده و روسیاهی آن برای شما خواهد ماند و این حرف‌ها حرکت ملت را متوقف نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور افزود: اگر چه بدخواهان و دشمنان در یک دوره کوتاه مشکلاتی ایجاد کردند، اما با همت مردم به زودی دشمنان خواهند فهمید که یک بار دیگر درباره این ملت اشتباه کرده‌اند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: البته در عرصه بین‌المللی و موضوع هسته‌ای همواره به دنبال ابتکار عمل و گفت‌وگو و تفاهم بر اساس عدالت و احترام بوده و هستیم، اما اگر عده‌ای خیال کنند که نقطه ضعفی پیدا شده و اگر فشار بیاورند می‌توانند ملت را به تسلیم وادار کنند از همین جا آب پاکی را روی دستانشان می‌ریزم و به نمایندگی از ملت اعلام می‌کنم اگر کسی چنین خیالی دارد، حتما در اشتباه ا ست.

منت هیچ گروه و دسته‌ای بر دوش دولت نبوده و نیست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت با افتخار خود را خادم و نوکر ملت می‌داند، گفت: این دولت متعلق به ملت است و از روز اول منت هیچ گروه و دسته‌ای بر دوش دولت نبوده و این دولت جز به ملت و آرمانها و ارزشهای انقلاب به هیچ گروهی متعهد نیست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این دولت تا روز 12 مرداد مسوولیت دارد و احمدی‌نژاد با افتخار تا ساعت 9 صبح 12 مرداد در خدمت مردم خواهد بود و با همان سرعت اول کارها را ادامه خواهد داد.

ذخیره 50 میلیارد دلاری در صندوق توسعه ملی

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دشمنان خیال می‌کردند با ایجاد محدودیت بخش نفت می‌توانند کشور را با مشکلاتی مواجه کنند، اما دولت برای مواجهه با این اقدام دشمنان بلافاصله ستاد کشاورزی و صنعت و معدن را تشکیل داد.

احمدی‌نژاد با اشاره به حمایت از بخش کشاورزی از طریق صندوق توسعه ملی گفت: از افتخارات دولت این است که برای اولین بار در تاریخ کشور 50 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره کرده است و برای حمایت از بخش کشاورزی لایحه‌ای به مجلس ارائه کردیم که قرار است از منابع صندوق به صورت ریالی و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار داده شود تا بخش کشاورزی تقویت شده و تا حدودی محدودیت‌های اعمال شده در عرصه نفت را جبران کند.

رئیس‌جمهور افزود: عده‌ای از 25 سال پیش چنین عنوان می‌کردند که کشاورزی ایران ظرفیت ندارد در حالی که این حرف اشتباه است و در همین استان مازندران از پس از انقلاب و به خصوص 8 سال اخیر میزان تولیدات کشاورزی حدود 5 برابر افزایش داشته است و هم اکنون نیز ظرفیت تولید دو برابر حجم فعلی تولید را دارد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم بیش از 100 سد ساخته شده و 70 سد نیز در دست احداث است و این سدها از جمله ظرفیت‌های مناسب برای توسعه کشاورزی است. باید به جایی برسیم که نفت را خودمان در داخل کشور به ارزش افزوده و کالا تبدیل کرده و سپس آن را به فروش برسانیم و ملت ایران نشان داده که چنین توانمندی‌هایی را دارد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تشکیل ستاد صنعت و معدن گفت: ایران کشوری معدنی است و معدن می‌توانند بلافاصله جایگزین نفت گردد.

با اجرای کامل هدفمندی قیمت بنزین به حدود 2 هزار تومان می‌رسد

احمدی‌نژاد گفت: عده‌ای در مخالفت با هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کنند که با اجرا شدن آن بنزین 5 هزار تومان خواهد شد و این حرف کاملا دروغی است چرا که اگر هدفمندی به طور 100 درصد انجام شود، بنزین قیمتی در حدود 2 هزار تومان پیدا خواهد کرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت با خدا، امام راحل، رهبری عزیز و ملت شریف ایران عهد بسته که تا آخرین نفس در خدمت مردم و ساختن کشور و رفع مشکلات حضور داشته باشد.

دکتر احمدی‌نژاد در ا دامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حماسه به معنای حرکت عظیم و هوشمندانه برای تغییر شرایط و زدودن غبارها و برداشتن موانع در برابر پیشرفت ملت است و با یک انتخابات عظیم با مشارکت نزدیک به 50 میلیون نفر و انتخاب رئیس‌جمهور با رای بالا، اولا دشمن بیرونی را مایوس و ثانیا دنباله‌های شیطانی دشمنان از ترس ملت ایران به دنبال جایی برای مخفی‌ شدن خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شرایط امروز عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: 10 هزار سال از یکسو حرکت انبیاء، موحدان، صالحان و مومنان برای نجات و کمال انسان و برپایی جامعه سعادتمند، عدالت، توحید، محبت، کرامت انسان‌ها و صلح و امنیت برای همه بشریت وجود داشته و در نقطه مقابل مستکبران و خودخواهان به موازات حرکت کرده و طی 400 سال اخیر در جنایات، غارت ثروت ملت‌ها سلطه‌گری و له کردن ارزش‌های انسانی سرآمد بوده‌اند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: استعمارگران قریب به 400 سال اقدام به تصرف ثروت ملت‌ها و تحقیر آنها و نیز ایجاد درگیری و له کردن شخصیت‌ آنان در راستای غارت ثروت ایشان را داشته و در 50 سال اخیر روش‌های پیچیده‌ای را برای تحقیر و غارت ثروت ملت‌ها در دستور کار خود قرار داده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه یکی از روش‌های مستکبران و استعمارگران برای تحقیر ملت‌ها و چپاول ثروت آنان، بازی با قیمت ارز‌ها و ایجاد تغییر در قیمت طلا بوده است، گفت: سیستمی که آنها در دنیا برقرار کرده‌اند، بحران و کسری بودجه را به ملت‌ها و ثروت را به جیب مستکبران منتقل می‌کند، اما به فضل الهی آنها در مسیر غارت به پایان راه و بن‌بست رسیده و مشکلاتی که به دیگر ملت‌ها تحمیل کرده‌اند، به سرزمین خودشان برگشته و مشکلات اقتصادی و سیاسی دامن آنها را گرفته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استعمارگران و مستکبران بار دیگر آمده‌اند تا با فریبکاری و دروغ، دوره چپاول ثروت ملت‌ها را از طریق اشغالگری به بهانه استقرار دموکراسی در کشورها احیاء کنند، اظهار کرد: آنها میان دولت‌ها و ملت‌ها مسائل تاریخی را تحریک کرده و در شرق آسیا به بهانه یک جزیره کوچک، قصد دارند جنگ ایجاد کرده و جلوی پیشرفت آنها را بگیرند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان ملت‌ها قصد دارند، تا با ایجاد جنگ و درگیری در منطقه ما اقدام به بازیابی ثروت از دست رفته خود کنند، تصریح کرد: در منطقه ما چند سالی است که تحولاتی آغاز شده؛ آزادی، عدالت و استقلال حق همه ملت‌هاست که باید از آن برخوردار باشند، اما امروز به بهانه ایجاد آزادی، عدالت و دموکراسی جنگ و کشتار کورکورانه در منطقه به راه افتاده و مسابقه‌ای برای تخریب سرزمین‌ها ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چه کسانی در پشت صحنه وقایع منطقه قرار داشته و آموزش کشتار مردم را می‌دهند، گفت: امروز مستکبران و دشمنان بشریت می‌خواهند در منطقه جنگ شیعه و سنی و عرب و غیرعرب راه بیفتد و برنامه‌ریزی کردند تا همه را درگیر کنند که بنده به دولت‌ها و ملت‌ها می‌گویم که هوشیار بوده و مراقب دام دشمن باشند.

مستکبران پول نفت ملت‌های منطقه را تبدیل به اسلحه کرده‌اند

احمدی‌نژاد با اشاره به کشتار و تخریب گسترده در سوریه اظهار کرد: امروز در سوریه از هر یک از طرفین درگیر که کشته می‌شوند به ضرر سوریه خواهد بود. باید با یکدیگر گفت‌وگو کرده و کشورشان را با تفاهم اداره کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مستکبران پول نفت ملت‌های منطقه را تبدیل به اسلحه کرده و افراد بی‌اطلاعی را آموزش داده و تنها به آنان دستور کشتار مردم را می‌دهند، خاطر نشان کرد: در این درگیری‌ها غیر از نفع صهیونیست‌ها وجود ندارد.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: امروز در منطقه گروه‌ها و دولت‌هایی پیدا شدند که در عمر خود سخنی و اقدامی علیه رژیم صهیونیستی نداشته‌اند، اما اکنون مدعی انقلابی گری، آزادی‌خواهی و خواهان دموکراسی شده‌اند.

توطئه مستکبران در پیچ آخر است و از هم پاشیده خواهد شد

رئیس‌جمهور تأکید کرد: مطمئناً این پیچ آخر است و اگر این توطئه مستکبران از بین برود، آنها از درون، پاشیده شده و نظام سیاسی و اقتصادی آنها بهم خواهد ریخت و ملت‌ها از شر آنها خلاص خواهند شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه نباید کسی به دنبال تعصبات قومی و مذهبی باشد، اظهار کرد: امروز شرایطی ایجاد شده که عده‌ای تروریست، صحابه پیامبر اسلام را که 1400 سال قبل شهید شده است، به بهانه غیرشرعی بودن دفن او، نبش قبر کرده و می‌گویند می‌خواهیم او را شرعی دفن کنیم، در حالی که پیامبر آمد تا توحید و عدالت را زنده کند؛ مطمئناً پشت صحنه این اقدامات کسانی هستند که 400 سال اقدام به غارت ثروت ملت‌ها و توهین به آنان کرده و 60 سال نفت ملت ایران را به غارت بردند.

وی در ادامه با بیان اینکه مازندران مهد علم، ایمان، عرفان و تلاش خستگی ناپذیر است، اظهار کرد: مردمان این سامان هزاران سال، به ویژه بعد از دوره اسلامی منسجم، متحد و با توکل به خدا همواره پاسدار ارزش‌های الهی، توحید، عدالت و پاکی بوده‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم این دیار، حقیقت اسلام ناب را از منشأ اصلی آن به امانت گرفته و قریب به 1400 سال پای آن جانفشانی و فداکاری کرده‌اند، گفت: آنها این امانت مقدس را به خوبی صیانت کرده و نسل به نسل آن را به امروز رسانده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: مردم مازندران در دامان خود هزاران عالم، عارف، هنرمند و مجاهدان سترگی تربیت کرده‌ و به واسطه آنها از حریم فرهنگ، اندیشه و تمامیت ایران پاسداری کرده‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مازندرانی‌ها در دوره انقلاب به خوبی نقش‌آفرینی کرده و پس از آن نیز در دوره دفاع مقدس تا به امروز با فداکاری پای آرمان‌های اصلی انقلاب ایستاده‌اند، تصریح کرد: تاریخ مازندران، تاریخی غرور‌انگیز است و وجود مردم این دیار همواره موجب نعمت و رحمت بوده؛ ملت ایران از مردم این سامان جز خوبی، عزت و برکت ثبت نکرده است.

رئیس‌جمهور در پایان صحبت‌های خود از برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر مازندران در بخشهای مختلف کشاورزی و صنعتی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
باربد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
منظور رییس جمهور از دنیا كشورهای جیره خور ایرانه .. كه ایران هر كاری بكه اونا میگن به به چه چه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
فكر كنم كشورهای دنیا را به خاطر نرخ تورم و وضعیت معیشتی مردم به تحسین واداشت.
م.الف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
راست میگوید.چرا چون پشت ایران با این تحریم ها خم نشد و نخواهد شد.

نیازمندی ها