در ادامه ثبت نام نامزدهای ریاست‌جمهوری

وزیر اطلاعات هاشمی ثبت نام کرد

اعلام اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده از طریق رسانه ملی

سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که نتایج تایید صلاحیت ها از طریق شورای نگهبان اعلام شود وزارت کشور اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده را از طریق رسانه ملی در اختیار مردم قرار می دهد.
کد خبر: ۵۶۰۹۹۴
اعلام اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده از طریق رسانه ملی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد تبلیغات انتخاباتی بعد از انتشار اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده، گفت: تبلیغات در چارچوب قانون آزاد است اما قبل از مهلت قانونی هر گونه تبلیغ خلاف قانون به شمار می‌رود.

وی گفت: قانونگذار پیش بینی کرده به منظور تخلفات انتخاباتی، قوه قضاییه، ستاد پیشگیری از وقوع جرم را تشکیل دهد و قانون شعبی را مشخص کرده تا در بخش ها و شهرستان‌ها به جرایم انتخاباتی رسیدگی شود تا هر کس که شاکی است و از طرز رفتار کسانی که خلاف قانون عمل کردند شکایت کند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که قوانین انتخاباتی کاندیداها به چه نحوی است، گفت: تبلیغات سه دسته اند یک نوع از امکانات عمومی و صداوسیما استفاده می‌شود که قانونگذار با پیش بینی تشکیل شورای تبلیغات با ریاست وزیر کشور آنرا برای همه به صورت عادلانه پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از تبلیغات مربوط به انتشار بروشور و زندگینامه داوطلبان ریاست جمهوری است، افزود: تبلیغات میدانی هم در قانون پیش بینی شده است.

مرتضوی در خصوص تمهیدات لازم برای رأی گیری انتخابات در خارج از کشور نیز اظهارداشت: وزارت کشور با وزارت امور خارجه همکاری لازم را داشته و در زمان مقرر انتخابات انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: زمان ثبت نام از داوطلبان پنج روز خواهد بود و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور از نامزدها خواست ثبت نام خود را به روز آخر موکول نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها