فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه ناوگروه بیست و پنجم نیروی دریایی ارتش وارد تنگه باب المندب شد، گفت: هدف ما از گشت زنی دریایی تامین امنیت منطقه برای کشتی های کشور است.
کد خبر: ۵۵۸۹۶۲
ناوگروه بیست و پنجم نیروی دریایی وارد تنگه باب المندب شد

حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه جهارمین همایش سرباز جوان که امروز چهارشنبه در سالن دریای نور برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سئوالی درباره اهمیت جایگاه سربازان جوان، گفت: جوانان باعث شکل گیری ارتش می شوند و با ویژگی های این جوانان از نظر علمی و دانش توانمندی های ارتش ارتقاء می یابد.

وی چابک بودن و متحرک بودن را از ویژگی های ارتش دانست و گفت: تجهیزات در اختیار ارتش باید به روز باشد و این تجهیزات با فناوری روز و متناسب با تهدیدات دشمن ارتقاء می یابد.

دریادار سیاری گفت: امروز متناسب با فناوری و نوسازی نهایت بهره را برده و از آموزش خوبی برخورداریم. هم در زمینه نگهداری و هم در زمینه تاکتیک.

وی در پاسخ به سئوالی درباره حضور نیروهای دریایی در دریاهای آزاد، گفت: ناوگروه بیست و پنج در عرصه دریای آزاد در حال فعالیت است و ناوشکن البرز و خارک از روز 14 فروردین به سمت دریای آزاد حرکت کرده که امروز صبح در ورودی باب المندب مشغول گشت دریایی است و دلیل این گشت ها به خاطر این است که امنیت منطقه را برای کشتی های کشور به دلیل وجود دزدان دریایی فراهم کند.

سیاری در پاسخ به سئوالی درباره ناوگروه بیست و پنج دریایی گفت: این ناو گروه در سلاله عمان پهلو می گیرد و تمام نیروهای ما در مدار 10 درجه دریایی مسیرهای خود را طی می کند و مشغول انجام وظیفه هستند لذا گاهی به سمت شرق و غرب حرکت می کنند که نمونه آن حرکت به دریای مدیترانه و یا اقیانوس آرام بوده است.

وی در مورد برنامه های نیروی دریایی ارتش در سال 92 نیز گفت: دو ناوگروه به آسیای جنوب شرقی یا مدیترانه و آفریقای جنوبی حرکت خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان در پاسخ به سئوالی درباره اینکه علل بازدید ناوگروه ها در بنادر چیست گفت: این بازدیدها موجب صلح و دوستی و رابطه گرم می شود و لذا می توانیم از توانمندی های همدیگر استفاده کنیم در اصل دریانوردی بستر انتقال فرهنگ است.

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد بودیم ناوگروه کشور روسیه در بندرعباس به مدت 4 روز میهمان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بود و در این مدت مسابقات ورزشی، دید و بازدید از ناوگروه ها و تجهیزات و دیگر برنامه ها صورت گرفت. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها