عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح شنبه

خطر فاسدشدن ۶۰میلیون دلار دارو در گمرک

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح دوشنبه

دروغ‌های شیطانی

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون توافق ایران و مصر برای حل بحران سوریه،تو را من چشم در راهم؟،موج اظهارنظرها درباره هولوکاست،دروغ‌های شیطانی،گرانی مسکن، تورم را جا گذاشت،روایت هاشمی از دیدار سال 87 با کمیته خبرگان،سفر پرحاشیه احمدی‌نژاد به تبریز،آیت ا... هاشمی :نمی گویم نمی‌آیم،تداوم سود رویایی در بورس؟ و...که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۵۸۲۷۵
دروغ‌های شیطانی

وطن امروز:دروغ‌های شیطانی

در هفته‌های گذشته شاهد شدت گرفتن موج سناریوسازی‌های غرب بویژه آمریکا و انگلیس در گوشه و کنار جهان هستیم. گویا پسرعموهای امپریالیست واشنگتن و لندن به روزهای اوج دروغ‌پردازی‌های شیطانی‌شان یعنی پس از یازدهم سپتامبر 2001 و پیش از لشکرکشی به افغانستان و عراق بازگشته‌اند. این‌بار هم هدف اصلی تمام بهانه‌جویی‌ها و وحشت‌آفرینی‌های غرب خاورمیانه است، اگرچه بحران اقتصادی بی‌وقفه‌ای که از سپتامبر 2008 آغاز شده نیز باعث شده بخش مهمی از دروغ‌پردازی‌ها در آمریکا و اروپا، مصرف داخلی داشته باشد.

اپیزود اول: شیمیایی

حدود یک دهه پیش بود که جورج بوش پسر با همدستی متحدان غربی‌اش بویژه تونی بلر، ساز حمله به عراق را به بهانه دستیابی دیکتاتور بزرگ بغداد به سلاح‌های کشتار جمعی کوک کرد اما از لحظه اعلان جنگ کاخ سفید به بغداد تا یک دهه پس از آن هنوز هیچ نشانه‌ای از سلاح‌های کشتار جمعی در هیچ‌گوشه از خاک عراق پس از اشغال و پس از استقلال پیدا نشده است. فینیان کانینگام، نویسنده و کارشناس ایرلندی مسائل خاورمیانه و شرق آفریقا درمقاله‌ای در سایت PRESS TV می‌نویسد:«باید بپذیرید. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با کمک هم قادر به اجرای نمایشی از فریبکاری و تبهکاری هستند. یکی از بازیگران این نمایش، قدرت جنگی و نظامی دارد و دیگر بازیگر آن از قدرت دروغ و کذب‌گویی بهره‌مند است.» به گفته او، این زوج هنری دوباره دست به کار شده است.

این بار نمایش جادویی و جنایتکارانه‌ای در حال اجراست که هدف از آن القای این دروغ به جهانیان است که دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی استفاده کرده است. به‌واسطه چندین هفته رقص‌پردازی سیاسی، مساله سلاح‌های شیمیایی به عنوان یک «خط قرمز» مناسب مطرح شده است. اکنون به شکل سحرآمیزی از این خط قرمز عبور شده است تا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها افزایش مداخله جنایتکارانه خود در سوریه و تبدیل تروریسم واسطه‌ای و پنهان خود به تروریسم دولتی آشکار را توجیه کنند. نقشی که امروز دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس ایفا می‌کند - یعنی پوشاندن ردایی از مشروعیت و اعتبار بر تن دولت اوباما - دقیقا همان نقشی است که تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس ۱۰ سال پیش برای جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا ایفا کرد.

دولت بوش در سال ۲۰۰۳ تلاش کرد با ادعای اینکه رژیم بغداد سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد، دستاویزی را جهت توجیه تجاوز و اشغال عراق به جهان ارائه کند. اما مشکل بوش در آن زمان این بود که داستان‌های وی درباره اورانیوم (کیک زرد) از نیجر و اثبات وجود سلاح‌های شیمیایی به‌واسطه نمونه‌گیری از کلر، معتبر و موثق به نظر نمی‌رسیدند. آن زمان، رئیس‌جمهور گاوچران آمریکا به عنوان فروشنده‌ای گاوچران مورد تمسخر قرار گرفت. 10 سال پس از تجاوز نیروهای تحت امر آمریکا و انگلیس به عراق و کشته شدن بیش از یک و نیم میلیون عراقی و یتیم و آواره شدن میلیون‌ها نفر دیگر از مردم این کشور، بوش و بلر باید به دلیل آغاز جنگی بر پایه دروغ‌هایی دهشتناک مورد محاکمه قرار بگیرند. غیرقابل باورتر اینکه 10 سال بعد از آغاز نسل‌کشی تحت هدایت آمریکا و انگلیس در عراق، همان نمایش 2 نفره بار دیگر در قبال سوریه در حال اجراست.

 نمایشی که در آن سلاح‌های کشتار جمعی برای توجیه یک اقدام نظامی به کار گرفته می‌شود. شمار بسیار معدودی در رسانه‌های غربی درباره تکرار «اشتباهات» عراق هشدار می‌دهند. این موضوع به شکل رقت‌انگیزی ناکافی است. اگر این رسانه‌ها از ذره‌ای صداقت برخوردار بودند، اکنون باید خواستار تعقیب قضایی و محاکمه بوش و بلر و همچنین اوباما و کامرون می‌شدند. اما نه! آنچه ما در رسانه‌ها می‌خوانیم صرفا «هشدارهایی» درباره تکرار «اشتباه اعمال عجولانه جنگ» علیه عراق است.

به عبارت دیگر، رسانه‌های غربی در حال خرید و فروش همان دسیسه آمریکایی ـ انگلیسی برای جعل دستاویز جهت حمله تجاوزکارانه به یک کشور مستقل - این بار سوریه - هستند. چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به خاورمیانه که هدف از آن بازاریابی برای سلاح‌های آمریکایی بود، گفت: «آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با درجات مختلفی از اطمینان اعتقاد دارند که رژیم سوریه در مقیاسی کوچک از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.» وی در حالی که کاملا غیرمتقاعدکننده به نظر می‌رسید، افزود: «ما درباره منشأ این موضوع اطمینان نداریم اما هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه احتمالا توسط رژیم این کشور انجام گرفته است.» به عبارت دیگر، «با درجات مختلفی از اطمینان» یعنی کوچک‌ترین سرنخی در این‌باره نداریم.

اپیزود دوم: فهرست

بنابر گزارشی جدید و احتمالا ادعایی جعلی، نام مادر 2 مظنون انفجارهای ماراتن بوستون از سال ۲۰۱۱ میلادی در فهرست پایگاه اطلاعات تروریستی آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی قرار داشته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبر را روز شنبه به نقل از 2 مقام رسمی وزارت اطلاعات آمریکا اعلام کرد. بنابر این ادعا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پاییز ۲۰۱۱ میلادی، خواستار افزودن اسامی تیمورلنگ تزارنائف، مظنون کشته شده در انفجارهای بوستون و مادر وی، زبیده سارنیوا در فهرست پایگاه اطلاعات تروریستی شده است. این در حالی است که مقامات آمریکایی پس از دستگیری جوهر تزارنائف ادعا کرده بودند پیش از آن تنها برادر بزرگ او در فهرست مزبور قرار داشته است که به همین خاطر هم اف‌بی‌آی با او مصاحبه کرده بود اما هیچ مصاحبه‌ای با مادر وی انجام نگرفت. به احتمال قریب به یقین ادعای دروغین جدید آمریکا درباره این بانوی مسلمان داغستانی پس از افشاگری‌ها و حملات تندی است که او به دنبال قتل و دستگیری پسرانش به مقامات آمریکایی وارد آورده، بویژه وقتی که انفجارهای بوستون را برنامه‌ریزی شده دانست. در واقع کاخ سفید او را به تازگی در فهرست قرار داده تا از او انتقام بگیرد. خود زبیده سارنیوا نیز از این اتهامات به عنوان « دروغ و ریاکاری» نام برد و تاکید کرد وی هرگز هیچ ارتباطی با جنایات و تروریسم نداشته است.

اپیزود سوم: نامه‌ها

پلیس آمریکا یک مظنون دیگر را که ادعا می‌شود شاید در سریال شرلوک هلمزی ارسال نامه حاوی مواد سمی به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دست داشته باشد، دستگیر کرد. این فرد 41 سال دارد و روز شنبه در منزلش در می‌سی‌سی‌پی توسط پلیس فدرال بازداشت شد. این در حالی است که تقریبا 2 هفته از اعلام پلیس فدرال درباره یافتن سرنخ ارسال نامه‌های آغشته به سم ریسین می‌گذرد ولی مقامات امنیتی تا حالا دست روی دست گذاشته بودند، انگار که اف‌بی‌آی به مثابه یک شبکه تلویزیونی قصد دارد پروژه هراس‌افکنی را به شکلی پیش ببرد که با برنامه‌های جذاب دیگر در همین ژانر مثل سریال دستگیری عاملان فرضی حادثه بوستون، انفجار و آتش‌سوزی مهیب تگزاس یا تعقیب و گریز عوامل القاعده تداخل پوشش رسانه‌ای نداشته باشد.

اپیزود چهارم: تقلب

روز گذشته شورای انتخابات ملی ونزوئلا اعلام کرد انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان این کشور که اتفاقا بشدت از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود، نتوانسته ادعایش مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 14 آوریل را ثابت کند. خانم تیبیسای لوسنا، رئیس این شورا که به صورت زنده از تلویزیون صحبت می‌کرد ادعاهای کاپریلس را غیرواقعی خواند و گفت رقیب پرزیدنت مادورو تا پایان مهلت شکایت هیچ سند و مدرکی درباره اتفاقات غیرعادی در جریان انتخابات ارائه نکرده. این ما را به یاد رفتار مشابه بازندگان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 در ایران می‌اندازد. کاپریلس هم همانند نمونه‌های ایرانی‌اش می‌خواست طرفدارانش را برای اغتشاش به خیابان‌ها بکشاند که طرفداران چاوز و مادورو پیش‌دستی کردند و در خیابان‌ها جشن پیروزی گرفتند.

جام جم

اصلاح حقوق کاترگران در انتظار رای دیوان عدالت
تاثیر 85 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور
قولی که قولنامه می‌شود
گام اول وزارت کشور برای انتخابات

کیهان

تخریب مساجد بحرین پیشنهاد آل سعود به آل خلیفه
واریز کمک هزینه عائله مندی و اولاد به حساب بازنشستگان کشوری
وزیر اطلاع رسانی سوریه:منشا اتهامات آمریکا علیه سوریه پیروزی های ارتش در پاکسازی تروریست هاست
افتتاح 26 طرح بزرگ عمرانی در آذربایجان شرقی

خراسان

اتمام عملیات بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
مذاکرات هیئت بلند پایه مصری در تهران برای حل بحران سوریه
مدیریت منابع ارزی، حلقه مفقوده حمایت از تولید ملی
صالحی:اشتون به زودی با جلیلی تماس برقرار می کند

جمهوری اسلامی

لشکرکشی کُردها به کرکوک و هشدار مالکی به"تروریست‌های عراقی"و تجزیه‌طلبان
نوه پادشاه سابق بحرین:ایران دخالتی در بحرین ندارد
حق مسکن و بن کارگری به زودی افزایش می‌یابد
توافق ایران و مصر برای حل بحران سوریه

ابرار

احمدی نژاد:مردم بساط برهم زنندگان آرامش بازار راجمع خواهند کرد
تبلیغات وسیع و زودهنگام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خلاف یا؟!
معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد:معرفی ۳۰ معتمد انتخابات ریاست جمهوری به هیات مرکزی نظارت
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:صرف معلومات و تحصیلات برای رییس جمهور شدن کافی نیست

رسالت

ناکامی کاخ سفید در برقراری امنیت عمومی
محمد نبی حبیبی:معرفی نامزد دولت در سفر استانی تخلف از قانون است
احمدی نژاد در تبریز:می‌خواهند عراق سوریه و پاکستان را تجزیه کنند
محکومیت سه نماینده مجلس متهم در پرونده فساد مالی

سیاست روز

تو را من چشم در راهم؟
آتشی که غرب را خواهد سوزاند
... و بازگشت باغ کاغذی خاطرات

تهران امروز

مدیریت جهادی به جای مدیریت شعاری
باغ پرندگان تهران آماده میزبانی از تمام ایرانیان
نظام ارزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی
موج اظهارنظرها درباره هولوکاست

وطن امروز

دروغ‌های شیطانی
قلعه‌نویی:شب انتخابات یاد قرمز و آبی می‌افتند
احتمال بازگشت هاشمی
قطار روی ریل گرانی

حمایت

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:حذف کل ردیف کاداستر از بودجه ۹۲ منطقی نبود
ایرانی و ایرانی‌الاصل کیست؟
ایران ، پیشنهاد دهنده مهمترین نشست سازمان ملل
راه و رسم تقسیم املاک مشاع

آفرینش

ثبت نام متقاضیان بورس دکتری دستگاه های اجرایی از 11 اردیبهشت آغاز می شود
رئیس جمهور:بازار تا سه، چهار ماه دیگر آرام می‌شود
رئیس مجلس:کارگران سرمایه اصلی توان اقتصادی کشور هستند    
تدوین آیین‌نامه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها به زودی نهایی می‌شود

قانون

سفر پرحاشیه احمدی‌نژاد به تبریز
تفحص‌های نافرجام مجلس
درگیری در اعتراض به تقسیمات کشوری
افشای اسناد فساد 450 میلیون یورویی به زودی

مردم سالاری

ائتلاف 1+2 به سمت فروپاشی
افتتاح پتروشیمی ایلام با محصول مجتمع دیگر
اشتون با جلیلی تماس برقرار می‌کند
حداقل حقوق دریافتی سال 92 مشخص شد

ابتکار

حکم دادگاه برای 3 نماینده متهم در اختلاس بزرگ
احمدی‌نژاد:مردم چند ماه دیگر این بساط را جمع می‌کنند
هاشمی رفسنجانی:نمی‌گویم نمی‌آیم
هشدار شورای نگهبان به دو ضلع یک ائتلاف

شرق

روایت هاشمی از دیدار سال 87 با کمیته خبرگان
افتتاح دوباره پتروشیمی ایلام توسط احمدی‌نژاد
دریاچه چیتگر زیبای آسیب‌زا
«دبه» در دقیقه 90

آرمان

حکم 3 نماینده متهم درپرونده فساد بزرگ
احمدی‌نژاد در تبریز چه گفت؟
دپوی 100 هزار تن روغن در گمرک
آیت ا... هاشمی :نمی گویم نمی‌آیم

بهار

گرانی مسکن، تورم را جا گذاشت
پس از آذربایجان؛مشایی « نیا» به کرمان و گیلان رسید
حکم 3 نماینده مجلس در پرونده فساد بزرگ صادر شد
زیست‌شهری بدون فرهنگ

دنیای اقتصاد

تداوم سود رویایی در بورس؟
روز سرنوشت در بازار خودرو
بازگشت ثبات به بازار ارز    
ائتلاف احزاب چپ تا راست در ایتالیا   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
د
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
اشكالات سایت جام جم: موتور جستجوگر ندارد، عكس هارا نشان نمی دهد ، فیلم ها راهم نشان نمیدهد

نیازمندی ها