با حضور وزیر کشاورزی فاز نخست پایاب سد خداآفرین در این شهرستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۵۸۰۷۲
فاز نخست پایاب سد خداآفرین افتتاح شد

صادق خلیلیان امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خدا آفرین که در سطح 310 هکتار در روستای قالوجه به مرحله بهره برداری رسیده است ایجاد زیرساخت های کشاورزی بویژه در زمینه آب و خاک را مهمترین دستاورد دولت های نهم و دهم در این بخش اعلام کرد و گفت: دولت برای توسعه بخش کشاورزی خدمات و کارهای بزرگی در هشت سال اخیر انجام داده است.

وی توسعه سطوح آبیاری تحت فشار را یکی از این دستاوردها خواند و افزود : سطح تحت پوشش سامانه‌های آبیاری تحت فشار در دولت های نهم و دهم از یک میلیون و 300 هزار هکتار فراتر رفته است.

بهره برداری از 18 هزار و 300 هکتار از اراضی پایاب سدهای استان شامل سه هزار هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، 10 هزار هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی شهید مدنی، یکهزار هکتار از اراضی توسعه بهره برداری ارس در دشت گلفرج جلفا، 700 هکتار از انتقال آب به دشت بناب، دو هزار و 500 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش، یکهزار هکتار از اراضی شبکه های آبیاری و زهکشی سد سهند و یکهزار هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی دشت تبریز در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی افتتاح می شوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها