امسال 25 درصد به حقوق کارگران اضافه شد؛ البته شاید گفته شود که این افزایش درآمد هیچ نسبتی با سیر صعودی قیمت کالاها در بازار ندارد که اتفاقا این حرف هم کاملا درست است، اما اگر بخواهیم کمی خوش‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، حداقل این 25درصد افزایش حقوق می‌تواند بخشی از تبعات افزایش قیمت کالاهای ضروری در سال 92 را جبران کند.
کد خبر: ۵۵۷۶۲۰
افزایش حق مسکن کارگران در فراموشی

اما نکته‌ای که گویا مسئولان شورای عالی کار، سال‌های متوالی است به‌دست فراموشی سپرده‌اند، افزایش حق مسکن کارگرانی است که انتظار دارند حداقل هرساله مبلغی به عنوان حق مسکن به دستمزدهایشان اضافه شود، ولی طی 10 سال اخیر، حق مسکن کارگران در رقم 10هزار تومان ثابت مانده‌است.

یعنی جالب است با توجه به این که هزینه‌های خرید و اجاره مسکن، هرساله با شتابی غیرمنطقی در حال افزایش است، اما یک دهه متوالی است که حق مسکن کارگران از جای خود تکان نخورده است.

تعیین 10هزار تومان حق مسکن در سال 92 آن هم در شرایطی که یک واحد آپارتمان 70 متری در یک نقطه معمولی پایتخت، بالای صد میلیون تومان آب می‌خورد بیشتر به یک شوخی شباهت دارد.

حالا در این اوضاع، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور هم در گفت‌وگو با مهر خبر داده که طی ماه‌های اردیبهشت تا خرداد امسال، نشست فوق‌العاده‌ای در شورای عالی کار برگزار خواهد شد و قرار است در این نشست، درباره افزایش حق مسکن و حق بن نقدی کارگران تصمیم‌های جدیدی گرفته شود.

با وجود این که مشابه چنین نشست‌هایی در سال‌های گذشته نیز برگزار شده است، فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که این بار، خروجی این نشست بتواند به تصمیمی جدید درباره تعیین قطعی افزایش حق مسکن کارگران منجر شود و حق مسکن این قشر زحمتکش، مطابق با شرایط فعلی اوضاع مسکن کشور محاسبه شود.

امین جلالوند - ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
بهتر نیست اسم این حقوق را عوض كنیم و مثلا به جای حق مسكن بگوییم حق كارتن (به جهت خرید كارتن و كارتن خوابی و یا حق تنقلات فرزند به جای حق فرزند و امثالهم ؟!
افشین مظهری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
تورابه خدا كم نمك روی زخم این قشر بدبخت بپاشین سال به سال گوشت به چشم نمیبینند میخواند كدامشو درست كنن فقط میگوییم دین تمام بچه های این قشر به گردن دولت
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
این نشستها فقط تنها نتیجه ای كه دارد، دستمزد حق حضور این آدمها!! ست
واقعی تر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
با شما موافقم وقتی یك نوزاد یك ماهه ، هفته‌ای ده هزارتومان فقط پوشك مصرف می كند در ماه می شود چهل هزار تومان اگر از بقیه خرج و برجشم فاكتور بگیریم دیگه چیزی برای پس انداز آتی نمیمونه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها