آیت الله جوادی آملی در دیدار حسن روحانی:

مسئولان اشتباهات خود را جبران کنند

آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر حسن روحانی با بیان این که امروز دنیا بر روی انرژی هسته ای ما حساس شده است و باید در قبال آن تدبیری صحیح اندیشیده شود، گفت: چند سال پیش در کشور جشن خودکفایی گندم برگزار نمودند ولی امروز می بینیم دولت اقدام به واردات گندم می کند؛ مسئولان باید مسئولیت کارها و تصمیماتی که می گیرند را برعهده گرفته و اشتباهات خود را جبران نمایند.
کد خبر: ۵۵۷۴۸۴
مسئولان اشتباهات خود را جبران کنند

به گزارش ستاد خبری حسن روحانی، وی با اشاره به اینکه امروز بیش از 70 میلیون جمعیت دارد که یک صدم جمعیت جهان را تشکیل می دهد ولی کشور ایران دارای 10 درصد منابع جهان است و این منابع در عدم تامین نیاز مردم نشان از مدیریت ضعیف در امور اجرایی کشور است، تاکید کرد که این در حالی است که در کشور مدیران خلاق و مدبر کم نداریم.

وی در اهمیت انتخابات پیش رو بیان داشت: وظیفه ما حضور حداکثری در انتخابات است و وظیفه نامزدها هم این است که اگر فردی را تواناتر و اصلح تر از خود دیدند میدان را به او واگذار نمایند.

درادامه با بیان این که دین اسلام دین سیاسی است که برای همه زوایای زندگی بشر برنامه دارد، به خطر جدایی دین از صحنه سیاسی و اجتماعی در کشورهای غربی و تبعات منفی آن اشاره کرد و اظهار داشت: این که امروز می بینیم اروپاییان آرام هستند به دلیل این است که از جنگ و کشتار خسته شده اند.

وی ادامه داد: فاصله جنگ جهانی اول و دوم زیاد نبود وغربی ها به واسطه کشتار عظیمی که در این جنگها به وقوع پیوست به ظاهر آرام شده و به صادر کردن دمکراسی پرداختند و نتیجه دمکراسی صادر شده توسط آن ها را می توان درکشورهایی همچون پاکستان، افغانستان و میانمار مشاهده کرد. وضعیت موجود جهان به واسطه فاصله از دین است.

این مفسر بزرگ قرآن با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مردم ستون نظام هستند بیان داشت: کارگزاران حکومتی باید بدانند اگر مردم حرف آن ها را گوش می دهند به واسطه دینی بودنشان می باشد و جدایی مسئولین از دین باعث گذر مردم از انها شده و دیگر ندای آنها را لبیک نخواهند گفت.

همچنین دکتر حسن روحانی در این دیدار سخنانی اظهار داشت: امروز کشور، انقلاب و نظام در شرایط بسیار حساس و ویژه ای قرار گرفته که درسالیان گذشته بی سابقه بوده است. وی افزود: امروز در کشور مسائل مختلفی همچون افزایش و شکاف بین گروه ها و جناح ها به بهانه های مختلف مشکلات شدید اقتصادی را مشاهده می کنیم.

به گفته او، متاسفانه ظرف چند ماه، دارایی و ثروت مردم به نصف تقلیل یافته، و از همه مهم تر بی ثباتی در بازار، ضربات سنگینی را به فعالان بخش اقتصادی وارد آورده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه گفت: در روابط خارجی کشور، طی این چند سال به گونه ای عمل شده که دشمنان ما فرصت های بیشتری برای توطئه علیه نظام انقلاب و مردم یافته اند و فشار بی سابقه ای به کشور وارد کرده اند.

روحانی  با آیت الله نوری همدانی نیز دیدار کرد. او در این دیدار، در سخنانی اظهار داشت: شرایط انتخابات این دوره ریاست جمهوری با دوره های پیشین کاملا متفاوت است شرایط بین المللی، اوضاع منطقه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، شرایط ویژه و سختی را پیش روی ما قرار داده و راه حل آن انتخابات رقابتی پرشور، حداکثری و انتخاب فردی است که از رجل مذهبی و سیاسی و دارای سابقه قوی در مدیریت باشد و نقش مراجع در تبیین این مسیر نقشی بسیار حساس و تاریخی است.

 آیت الله نوری همدانی نیز وضع اقتصادی کشور را غیر قابل تحمل دانسته و گفت: مردم فشار زیادی را تحمل می کنند که بسیار از آنها مربوط به تحریم نیست بلکه مربوط به ضعف مدیریت در کشور است.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 92 با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: وظیفه ما در ایجاد این حماسه زمینه سازی و تبلیغ برای حضور گسترده مردم در انتخابات است.

وی با انتقاد از کثرت نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: ما وظیفه داریم مردم را برای خلق حماسه بزرگ آماده کنیم و با کاهش کاندیداها و تمرکز آرا انتخاباتی محکم داشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه یکی از امتیازات این نظام مسئله ولایت است و مردم برای حفظ اسلام و ولایت جان دادند و خون خود را نثار کردند بیان داشت: رئیس جمهور باید ولایت مدار بوده و امتحان خود را در مدیریت پست‌های مختلف پس داده باشد. ما نیاز به سیاستمداری داریم که قوی باشد و باید تمام نظرات جمع شود تا فرد اصلح انتخاب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
باربد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
چقدر فرصت و تذكر به مسئولان ، 30 ساله كه می خواهند اشتباهاتشون رو جبران كنند
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
از ایت ا... املی تشكر میكنم كه وضع كنونی را درك كردند فقط نمیدونم چرا خود دولتی ها اینو درك نمیكنند

نیازمندی ها