فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مرحله سوم اسلامی شدن دستگاه‌های نظام است، گفت: برای تحقق این هدف مسئولان بخصوص نمایندگان مجلس و رییس‌جمهور باید کسانی باشند که نسبت به ارزش‌های انقلاب و توجه به محتوای نظام اسلامی دقت لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۷۲۹۵
رئیس‌جمهور آینده باید از بحران‌های مختلف سربلند بیرون آید

سردار جعفری در همایش سرمربیان، مربیان صالحین و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) به تشریح ماموریت‌های خطیر بسیج در انقلاب و رسالت‌های بسیج پرداخت و ابراز امیدواری کرد که بسیج و سپاه در خلق دو حماسه مقدس سیاسی و اقتصادی بتوانند موفق باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اولین روز آغاز سال 92 در مشهد مقدس، گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای صحبت‌هایشان ارزیابی از عملکرد ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند و به این موضوع اشاره کردند که ما ملت ایران تنها برای خودمان نیستیم و چشم‌های زیادی در دنیا به ایران انقلاب اسلامی دوخته شده است، این بیانات بیانگر این موضوع است که ما باید در استمرار حرکت و تلاش‌مان برای شعارهای انقلاب اسلامی و رسیدن به آرمان‌های انقلاب تلاش‌های بسیاری کنیم.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی و مردم ایران برای سایر کشورها و مردم مظلوم جهان الگو هستند پس باید برای این الگو ماندن تلاش بیشتری کنیم.

جعفری با بیان اینکه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید در کنار دیدن نقاط ضعف، نقاط قوت نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: شاید حتی در میان ما کسانی باشند که تنها نقاط ضعف و نواقص را می‌بینند و در ذهن خود برجسته می‌کنند این در حالی است که نقاط ضعف و قوت باید کنار یکدیگر دیده شود تا بتوان حرکت انقلاب اسلامی را ادامه داد.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در مورد معرفی دشمنان ملت و انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در معرفی دشمنان ملت در راس آن آمریکا را نام بردند و سپس از انگلیس و رژیم صهیونیستی و دشمنی‌های فرانسه نام بردند، اینکه ایشان در بیانات‌شان فرمودند که اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ایران کند آن را با خاک یکسان می‌کنیم نشان دهنده عزم راسخ پیمودن راه مبارزه با دشمنان است.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با تاکید بر توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه، گفت: از آنجا که وظیفه بسیج و سپاه کمک به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حفظ آن است، باید به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای شود و فرمایشات ایشان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا راهکارهای عملی نیز مدون گردد، کاری که کمتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان به دو موضوع مانع‌تراشی دشمنان و مشغول کردن مدیران به کارهای درجه دو و فرعی اشاره‌ای داشتند، اگر به این موضوع توجه نشود و ما در انفعال قرار گیریم مغلوب جنگ و عملیات روانی دشمن می‌شویم و به سمت دیگری غیر از اهداف انقلاب می‌رویم که بزرگ‌ترین مانع است.

جعفری افزود: در این بین، دشمن تلاش می‌کند تا در تبلیغات خود پیشرفت‌های ایران را انکار کند که باید در این زمینه هوشیار باشیم و همواره از پیشرفت‌ها غافل نشویم.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی افزود: یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که توکل به خدا و عدم توجه به دشمنان برای ملت ما امری مهم به شمار می‌آید البته برخی از سیاسیون و مسئولان گاهی با گرایش به غرب و دشمن در برابر آنها کوتاه می‌آیند و با دشمنان همراهی می‌کنند.

وی تجلی حماسه سیاسی را در برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور گسترده مردم خواند و گفت: بسیج و سپاه باید برای حضور هر چه گسترده‌تر مردم در انتخابات تلاش کنند و این وظیفه‌ای است که بر دوش ما است، همچنین رهبری بر لزوم حضور تمامی سلایق و جریانات مرتبط با جمهوری اسلامی در انتخابات تاکید کردند که طبیعتا این امر باید محقق شود.

جعفری افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم در انتخابات تعیین‌کننده است پس باید شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند انتخاب درست، صحیح و اصلح را انجام دهند.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های رییس دولت آینده کشور، گفت: رییس‌جمهور آینده باید بتواند از بحران‌های مختلفی که عمدتا توسط دشمنان و برخی سوءمدیریت‌ها به وجود آمده است سربلند بیرون آید.

وی افزود: در این بین نقش بسیج و سپاه بسیار مهم است، بسیج در جامعه و برای مردم اطمینان‌بخش است طبیعتا ما باید در برآوردهایمان به فردی اصلح دست پیدا کنیم و آن را به آشنایان و اطرافیان خود معرفی کنیم البته اصلح بودن نیز مطابق با معیارهای مقام معظم رهبری مشخص می‌شود، رهبر معظم انقلاب کارآمدی و داشتن توان اجرایی و مدیریت کشور برای حل مشکلات را به عنوان یکی از این معیارها برشمردند، ما اکنون در سخت‌ترین شرایط هستیم در وضعیتی که دشمنان از تمام حربه‌ها و تهدیدات امنیتی، نظامی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بهره گرفتند.

جعفری افزود: تحریم نفتی و بانکی کشور نیز در سال گذشته اثرات تعیین‌کننده و مخربی را برای کشور به دنبال داشت، تورم سرسام‌آور و گرانی و برخی مشکلات از کنار تحریم به وجود آمد که البته برخی از آنها نیز به دلیل سوءمدیریت‌ها و حاشیه‌ها بود، در این شرایط رییس دولت آینده باید قادر باشد که با مدیریت بحران کشور را از وضع کنونی خارج کند.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته با وجود تمامی فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی و جنگ اقتصادی، اجتماعی و روانی که در مجموعه جنگ نرم می‌گنجد و بر علیه ما راه انداختند، اما باز هم نظام کارآمدیش را ثابت کرد و در سال جاری با خلق حماسه بزرگ سیاسی و اقتصادی و پیوند زدن آن می‌تواند بیشتر این موضوع را به اثبات برساند.

وی با بیان اینکه دولت مسئول حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است، گفت: دولت برای مدیریت کشور و حل این مشکلات باید از سرمایه‌های انسانی کشور و ذخایر طبیعی استفاده لازم را انجام دهد و همچنین با استفاده از نظرات تمامی عقلا هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد کرده و از توان همه بهره گیرد، طبیعتا با چنین رویکردی دولت آینده می‌تواند تمامی تهدیدهای دشمنان را خنثی کند.

جعفری با بیان اینکه تجربه مدیریتی‌اش حکایت از توان ایران برای عبور از مسائل و مشکلات اقتصادی دارد، گفت: سپاه تنها نباید در عرصه نظامی تجربه داشته باشد، عرصه‌ها و ماموریت‌های سپاه در حوزه‌های مختلفی همچون مبارزه با تهدیدات امنیتی، فرهنگی،‌ سیاسی و اجتماعی است که با چنین تجربه‌ای معتقدم ایران اسلامی امروز ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری دارد که باید به درستی از آن بهره گرفت.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی تاکید کرد: دولت آینده باید علاوه بر داشتن کارآمدی و توان مدیریت صحیح کشور بتواند با سایر بخش‌ها همکاری داشته باشد، این رییس‌جمهور با انتخاب و رای مستقیم مردم برگزیده می‌شود، انتخاباتی که کاملا آزاد و بدون چارچوب و تعیین شخصی از سوی جریان و احزاب‌های سیاسی صورت می‌گیرد، شاید همین انتخابات آزاد باعث شده است که امروز شاهد تکثر و تعدد کاندیداها باشیم، تکثری که در این دوره بسیار زیاد است.

وی گفت: محدود کردن مردم توسط یک یا چند جریان سیاسی و به دنبال آن معرفی تنها یک یا دو کاندیدا خوب نیست، این تجربه را ما در سال‌های اول انقلاب داشتیم اما اکنون مردم با تعدد کاندیداها با شور و شوق بیشتری در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا رییس دولت بعدی را انتخاب کنند.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: مردم همواره در انتخاب‌های خود نشان دادند که برایشان اخلاق و رعایت اصول اسلامی بسیار مهم است، بر همین اساس تاکید بر تعیین فردی مبتنی بر اهداف انقلاب اسلامی امری ضروری است که البته قانون‌مداری نیز مولفه مهم دیگر در این زمینه به شمار می‌آید.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه فلسفه وجودی بسیج و سپاه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری در جمع بسجیان و سپاهیان در طول چندین سال گذشته فرمودند که انقلاب مراحل مختلفی دارد که دو مرحله اول آن یعنی پیروزی و استمرار نظام را پشت سر گذاشتیم و اکنون در مرحله سوم یعنی اسلامی شدن دستگاه‌ها هستیم، مرحله چهارم اسلامی شدن جامعه و مرحله آخر نیز جامعه جهانی اسلام است، اکنون که در مرحله سوم یعنی اسلامی شدن دستگاه‌های نظام هستیم نمایندگان مجلس و رییس‌جمهور و سایر مسئولان باید کسانی باشند که به ارزش‌های انقلاب و محتوای نظام اسلامی توجه ویژه‌ای داشته و بر اساس آن حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه رییس دولت و مسئولان باید سلایق فردی و شخصی را کنار گذاشته و با معیارهای اسلام و انقلاب حرکت کنند،‌گفت: برای انتخاب اصلح رییس‌جمهور آینده باید به معیارهایی که مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند توجه ویژه‌ای کرد و با هم‌اندیشی به مصداق مشخصی رسید و آن را به نزدیکان خود ارائه کنید که این وظیفه ذاتی نیروهای انقلاب است.

جعفری با بیان اینکه نوع فعالیت‌های سازمان بسیج باید متناسب با تغییر ماهیت انقلاب و نیازهای روز جامعه باشد،‌ گفت: بسیج باید توجه کند که هر مقطع انقلاب باید چه کار و نقشه راهی را در پیش‌روی خود انجام دهد و آن را به عنوان ماموریت مهم خود در همان مقطع دنبال کند چرا که اگر به روش‌های گذشته‌مان اتکا کرده و آن را پیاده کنیم این روش فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به طرح مربیان صالحین، گفت: از طرح شجره طیبه صالحین استقبال خوبی در سپاه و بسیج شده است که اینگونه کارها به عبور انقلاب از مرحله سوم و چهارم کمک می‌کند، شما در طرح صالحین کاری می‌کنید که جوانان بسیجی با آرمان‌های انقلاب آشنا شده و بر اساس آن آینده کشور را رقم زنند، طبیعتا 20 سال آینده این جوانان هستند که انقلاب را اداره می‌کنند.

سردار جعفری فرمانده کل سپاه بعد از سخنانش با اهدای لوح تقدیر به فرماندهان حوزه‌های بسیج و معاونین سپاه از زحمات آنها قدردانی کرد. (ایسنا).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها