زن و شوهر متهم، منکر قتل فرزندان‌شان هستند

قتل فجیع 6 کودک با شعله‌های آتش

محاکمه سه مرد و زن که به ایجاد آتش‌سوزی عمدی در خانه‌ای و قتل شش کودک متهم هستند، در دادگاهی در انگلیس پیگیری می‌شود. در جلسه دادگاهی که درباره آتش‌سوزی خانه‌ای واقع در «دربی‌شایر» انگلستان برگزار شد، کارشناس آتش‌نشانی گفت به نظر می‌رسد حریق عمدی بوده و با نفت آغاز شده است.
کد خبر: ۵۵۷۰۲۳

میک و میرید فیلپات (زن و شوهر) و پال موزلی متهم هستند با آتش زدن این خانه شش کودک را کشته‌اند، اما آنها اتهامات را رد می‌کنند و می‌گویند حریق اتفاقی بود، اما اسناد متعددی برضد آنها وجود دارد. یکی از این مدارک در جریان تحقیقات و زمانی به دست آمد که فیلپات در گوش همسرش زمزمه کرد: «می‌خواهی بگویی داستان از این قرار است؟ من نمی‌خواهم چنین کاری بکنم. هرگز.» این صحبت‌ها توسط مقامات دخیل در پرونده شنیده شد و ضد آن دو به کار رفت البته وکیل مدافع دو متهم می‌گوید: «در همهمه دادگاه، شنیدن درست جمله‌هایی که نجوا شده امکان‌پذیر نیست و آقای فیلپات به همسرش گفته، من نمی‌خواستم چنین کاری کنم.»

دادگاه ناتینگهام که این پرونده را پیگیری می‌کند اعلام کرده است قبل از دادگاهی شدن این زن و شوهر، آنها را به مدت 24 ساعت تحت کنترل چند بازپرس ویژه قتل قرار داده و بازپرسان شنیده‌اند مرد جوان داخل خودروی پلیس به همسرش گفت: «مطمئنی می‌خواهی به همین داستان بچسبیم؟ بگوییم خانه خود به خود آتش گرفته؟» و همسرش هم جواب داد: «بله.» و سپس مرد گفت: «قبول است.» بعد دوباره رو به همسرش کرد و ادامه داد: «چیزی می‌دانی؟ مدرکی علیه تو دارند؟ علیه من که هیچ مدرکی ندارند. هیچی.» سپس گفت: «روی شیشه یک اثر انگشت هست.» و همسرش پاسخ داد: «چیز مهمی نیست. آنها (پلیس) اختلاف نظر دارند و نمی‌دانند موضوع اصلی چیست.»

سپس فلیپات به همسرش گفت: «تو را بسیار دوست دارم، این را قول می‌دهم. به من نگاه کن. به تو قول می‌دهم با هم از این ماجرا عبور می‌کنیم اثبات می‌کنیم بی‌گناه هستیم و بعد به زندگی خود ادامه می‌دهیم.» همسرش پاسخ داد: «به تو گفتم حتی نخواهیم توانست بچه‌ها را خاک کنیم.» مرد در ادامه گفت: «آنها هیچ مدرکی ندارند. هیچ نفتی روی لباس من نیست حتی یک قطره روی شلوارم نپاشیده. نمی‌توانند چیزی را ثابت کنند. من نمی‌خواستم این کار را بکنم.»

این مکالمه به گفته مقامات ده دقیقه طول کشید و در این مدت آن مرد و زن بارها درباره نقشه‌ای که کشیده بودند، سوال‌های پلیس، بازجویی‌ها و آنچه پلیس در دست دارد حرف زدند. آنچه در دادگاه مشخص شد این بود که آتش‌سوزی از پذیرایی خانه شروع شده و عمدی نیز بوده است. طبق گزارش‌های منتشر شده متهمان ابتدا پذیرایی را با نفت به آتش کشیدند و بعد شعله‌ها با آتش گرفتن موکت به سراسر خانه کشیده شد و در نهایت شش کودک که در یکی از اتاق‌ها بودند، جان باختند.

خانه‌ای که به آتش کشیده شد، داستان عجیبی دارد. آقا و خانم فیلیپ به همراه زنی دیگر به نام ماریا و 11 کودک در آنجا زندگی می‌کردند. شش نفر از بچه‌ها متعلق به خانواده فیلیپ بودند و پنج کودک دیگر فرزند ماریا هستند که البته آقای فیلیپ پدر چهار نفر از آنها نیز هست. ماریا در روز حادثه به همراه پنج کودک خود، خانه را ترک کرده بود.

خانم و آقای فیلپات روز حادثه با گریه و شیون و در حالی که بسیار متاثر بودند به پلیس زنگ زدند و تقاضای کمک کردند و گفتند خانه‌شان آتش گرفته است. تحقیقات پلیس باعث شد این دو به همراه مردی غریبه به عنوان متهمان اصلی پرونده شناخته شوند و کش‌وقوس‌ها برای پی​بردن به اصل ماجرا همچنان ادامه دارد.

مترجم: سارا لقایی

منبع: دیلی میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها