شگرد شیادها برای سرقت از حساب بانکی

دو مرد که با شناسایی مشتریان بانک‌ها و پرداخت پول، چک‌هایشان را دریافت و با تغییر مبلغ چک به رقم‌های میلیونی، آنها را در بانک‌های دیگر نقد و حساب مشتریان را خالی می‌کردند، تحت تعقیب پلیس آگاهی شهریار قرار گرفته و یکی از آنها دستگیر شد.
کد خبر: ۵۵۶۲۴۱
شگرد شیادها برای سرقت از حساب بانکی

در تحقیق از متهم دستگیر شده معلوم شد او و همدستش علاوه بر شهرستان شهریار، در بهارستان، اسلامشهر و تهران بزرگ نیز چنین دزدی‌هایی را مرتکب شده‌اند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، علیه مردی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد.

شاکی گفت: هنگام نقد کردن چک دو میلیون تومانی در یکی از بانک‌های شهریار که بسیار شلوغ بود، یکی از مشتریان با ادعای این که می‌خواهد به جای پول، چک از بانک بگیرد، از من خواست پول‌هایش را بگیرم و چک دو میلیون تومانی‌ام را به او بدهم که قبول کردم.

وی اضافه کرد: یک هفته بعد، هنگام بررسی موجودی حسابم در بانک، متوجه شدم حسابم خالی است که کارمند بانک عنوان کرد شما یک فقره چک به مبلغ هشت میلیون تومان به نام فردی صادر کرده‌اید و او آن را چند روز پیش نقد کرده است.

ردپای مرد مشتری در سرقت پول شاکی

شاکی یادآور شد: با بررسی شماره صدور چک متوجه شدم همان چکی بوده که من به یک مرد مشتری داده و در قبال آن دو میلیون تومان پول گرفتم. گمان می‌برم همان مرد با دستکاری در مبلغ چک، موجودی حسابم را خالی کرده است.

با دستور قضایی بازپرس ولایی، پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت و ماموران با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، تحقیقات گسترده برای دستگیری مرد جاعل را آغاز کردند.

سرقت‌های مشابه از سوی 2 مرد

با تحقیق از شاکیان و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، معلوم شد تصاویر متعلق به دو مرد است؛ اما شیوه برداشت پول از حساب‌هایشان یکی است؛ بنابراین احتمال دارد متهمان با یکدیگر در فریب شاکیان و سرقت از حساب‌هایشان همدست باشند. جستجوها در این باره ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران یکی از متهمان فراری را که مقابل بانکی در شهریار پرسه می‌زد، شناسایی و دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی ادعا کرد شاکیان را نمی‌شناسد و تاکنون مرتکب سرقت نشده است، اما شاکیان در مواجهه حضوری با متهم، وی را شناسایی و عنوان کردند او در بانک آنها را فریب داده و چک‌هایشان را در قبال دادن پول گرفته و با تغییر مبلغ چک، موجودی حسابشان را خالی کرده است. در این مرحله، متهم اعتراف کرد با همدستی یکی از اقوامش، مردم را فریب داده و با جعل چک‌هایشان، حسابشان را خالی کرده است.

اعتراف به سرقت‌های سریالی

متهم با اشاره به نحوه دزدی‌هایشان گفت: من برای درمان فرزند معلولم به پول نیاز داشتم و وقتی برای قرض گرفتن پول نزد یکی از اقوام رفته بودم، او از من خواست در دزدی با وی همدست شوم. او ابتدا از یک مغازه عکاسی، کارت ملی یک مشتری را دزدید و همان مدرک را به نام خودش جعل کرد.

متهم اضافه کرد: چند روز بعد همراه او به یک بانک در شهریار رفتم. او با شناسایی یک مشتری که می‌خواست چک نقد کند، مرد مشتری را فریب داده و با دادن پول، چک او را گرفت و چند روز بعد با مدرک جعلی و تغییر مبلغ چک از یک میلیون به 10 میلیون تومان، آن را از بانک نقد و حساب شاکی را خالی کرد. متهم یادآور شد: من هم با یادگیری شیوه سرقت، از حساب مشتریان بانک‌ها سرقت می‌‌کردم. در بیشتر سرقت‌ها من برای نقد کردن چک‌ها اقدام می‌کردم.

بنا بر این گزارش، با اعتراف متهم، او با قرار قانونی از سوی بازپرس ولایی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار روانه زندان شد.

تحقیقات تکمیلی از متهم و دستگیری دیگر متهم فراری ادامه دارد. افرادی که در دام متهم و همدست فراری‌اش گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در دادسرا یا پلیس آگاهی شهریار از آنها شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها