انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برای تعیین جانشین هوگو چاوز رییس جمهور فقید این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۴۰۰۹
انتخابات ونزوئلا برای تعیین جانشین چاوز

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این انتخابات 18 میلیون و 903 هزار ونزوئلایی هجده ساله به بالا برای انتخاب رییس جمهور کشورشان پای صندوق های رای می روند و قرار است جانشین هوگو چاوز رییس جمهور فقید کشورشان را برای شش سال آینده انتخاب کنند.

در انتخابات امروز ونزوئلا، 39 هزار صندوق و نیز دستگاه الکترونیکی اخذ رای در 13 هزار و 683 حوزه رای گیری، ارای مردم این کشور را در همه 23 ایالت ونزوئلا جمع آوری می کند.

دولت ونزوئلا از چند روز قبل، به منظور تامین امنیت انتخابات، مرزهای زمینی این کشور را بسته است و امروز 141 هزار نیروی ارتش در حوزه های رای گیری مستقر هستند.

اگر چه انتخابات امروز ونزوئلا دارای هشت نامزد ریاست جمهوری است، اما رقابت اصلی میان دو نفر است.

«نیکلاس مادورو» که هم اکنون رییس جمهور موقت ونزوئلاست و ادامه دهنده راه انقلاب ضد امپریالیستی هوگو چاوز محسوب می شود و« انریکه کاپریلس» که همه گروه های مخالف دولت ونزوئلا و احزاب مورد حمایت امریکا، برای شکست مادورو روی او ائتلاف کرده اند.

نیکلاس مادورو فرد نزدیک و مورد اعتماد چاوز و در زمان او معاون اول رییس جمهور بوده است و چاوز قبل از مرگ از مردم کشورش خواست که برای تضمین ادامه انقلاب بولیواری و ضد امپریالیستی ونزوئلا ، بعد از او مادورو را به عنوان رییس جمهور برگزینند.

انریکه کاپریلس هم شش ماه قبل در انتخابات ریاست جمهوری شانزده مهر 91، رقیب اصلی هوگوچاوز بود و با اختلاف رای ده درصد از او شکست خورد.

براساس همه نظر سنجی هایی که در دو ماه اخیر درباره انتخابات امروز ونزوئلا در این کشور صورت گرفته است، میزان آرای مادورو حداقل ده درصد از کاپریلس در این انتخابات بیشتر خواهد بود.

چنانچه مادورو در انتخابات امروز رای بیاورد، ادامه انقلاب بولیواری و ضد امریکایی چاوز دستکم شش سال دیگر در این کشور نفتی امریکای لاتین تضمین خواهد شد ،اما اگر انریکه کاپریلس در این انتخابات پیروز شود، تکیه او بر مسند ریاست جمهوری به معنای پایان راه انقلاب بولیواری چاوز و آغاز تسلط احزاب سیاسی مورد حمایت امریکا براین کشور مهم این منطقه خواهد بود، امری که با توجه به واقعیت های جامعه ونزوئلا و اینکه همچنان نزدیک به 60 درصد مردم ونزوئلا چاویست هستند، تحقق آن بسیار بعید به نظر می رسد.

با توجه به اینکه رای گیری در انتخابات ونزوئلا کاملا رایانه ای و الکترونیکی است، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری امروز این کشور، ساعاتی پس از پایان زمان رای گیری و حداکثر تا بامداد روز دوشنبه به وقت تهران اعلام خواهد شد.

هوگوچاوز پانزده اسفند 91 ، در حالیکه فقط پنج ماه بود برای یک دوره شش ساله جدید به عنوان رییس جمهور ونزوئلا انتخاب شده بود،پس از 21 ماه ابتلا به بیماری سرطان در سن 58 سالگی درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها