در روز بیست و دوم خرداد امسال دو انتخابات مهم برگزار می‌شود؛ انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی.
کد خبر: ۵۵۳۳۱۷
غفلت از شوراها

با مروری حتی سطحی درخصوص اخبار انتخاباتی درمی‌یابیم که همه توجهات گروه‌های فعال سیاسی و رسانه‌ها معطوف به انتخابات ریاست جمهوری است که به دلایلی می‌توان آن را مهم‌ترین انتخاب مردم در سال‌های اخیر دانست و کمتر خبری درباره انتخابات شوراها منتشر می‌شود و می‌خوانیم.

برای کسانی که آرایش سیاسی 15 سال گذشته، آمد و شد دولت‌ها و مجالس و صعود و نزول جریان‌های سیاسی را دنبال کرده‌اند یادآوری این نکته ضروری است که آقایان شوراها را دریابید!

انتخابات شوراها در گام‌های اول خود در سال‌های نه چندان دور جدی گرفته نشد و حاصل آن ورود نیروهای موسوم به دوم خردادی به این مجموعه بود که البته نتیجه‌ای جز تشتت و اختلاف و دودستگی در شهرهای بزرگ از جمله تهران نداشت اما همین موفقیت بود که راه را برای جریان موسوم به اصلاح‌طلب هموار و مقدمه تسلط آنان بر پایگاه‌های قدرت در نظام را فراهم ساخت.

در حالی که مجلس ـ دولت و شوراها در اختیار مدعیان اصلاح‌طلبی در کشور بود و نیروهای انقلاب در حاشیه به سر می‌بردند. باردیگر با فرا رسیدن دور دیگری از انتخابات شورا این جریان اصولگرا بود که با درک درست از جایگاه شوراها پیروز انتخابات شد.

جریانی که به دنبال آن توانست بستر لازم را برای موفقیت‌های بعدی در انتخابات مجلس و ریاست‌ جمهوری هشتم فراهم کند.

متاسفانه این نهاد مهم و تاثیرگذار که به نوعی پارلمان شهری نامیده می‌شود امروز در سایه رقابت‌های گروه‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفته و از چشم‌ها و ذهن‌ها دور شده است.

علاوه بر وظیفه رسانه‌ها از احزاب و جریان‌های سیاسی وفادار به انقلاب انتظار می‌رود با تقسیم کار مناسب در درون خود شوراها را دریابند و مراقب باشند از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند که جز خسارت سیاسی و اجتماعی برای مردم حاصلی نخواهد داشت.

بیژن مقدم - مدیر مسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
۰
۰
روز بیست و دوم خرداد؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها