خروج من را برای خود تفسیر کردند

کرمی: خداحافظی نمی‌کنم

کرمی هم زمانی جوان بود

آبروداری ساعی برای یوسف

افراد در تصمیماتی که می‌گیرند مختارند و با به تعویق افتادن زمان برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی، فکر می‌کنم یوسف کرمی صلاح دانسته که دیگر در اردوها نباشد. در جلساتی که با یوسف کرمی داشتیم خودش هم پذیرفت که آمادگی‌اش برای حضور در مسابقات جهانی مناسب نیست.
کد خبر: ۵۵۲۴۵۲
آبروداری ساعی برای یوسف

هادی ساعی  اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در انتخابی‌های تیم ملی به وجود آمده بود و نتایج ملی‌پوشان، یوسف کرمی شانس زیادی برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک نداشت و تقریبا برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی فیکس شده بود. در صحبتی که با او داشتیم این شرایط را برایش توضیح دادیم، اما خودش اعلام کرد که می‌خواهد برای حضور در مسابقات جهانی آماده شود که به خاطر سابقه ای که داشت و مدال‌هایش قرار شد او تلاشش را انجام دهد و ما این فرصت را به او دادیم.

وی افزود: می‌خواستیم آبرو و شان یوسف کرمی حفظ شود به همین خاطر این مسایل را در تمرینات و بین همه به او نگفتیم، بلکه در جلسه‌ای شخصی بیان کردیم و اکنون هم که اردوها را ترک کرده شاید به این نتیجه‌ رسیده که برای اعزام به جهانی شانس زیادی نداشته است. ما نمی‌خواستیم که بگوییم او از اردوها خط خورده است، به همین خاطر پس از صحبت با او دوباره فرصت دادیم تا یوسف آماده شود.

قهرمان تکواندوی جهان با اشاره به این که هر کس صلاح خودش را بهتر می‌داند، گفت: افراد در تصمیماتی که می‌گیرند مختارند و با به تعویق افتادن زمان برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی، فکر می‌کنم یوسف کرمی صلاح دانسته که دیگر در اردوها نباشد. در جلساتی که با یوسف کرمی داشتیم خودش هم پذیرفت که آمادگی‌اش برای حضور در مسابقات جهانی مناسب نیست، ولی گفت که خودش را می‌رساند، ما هم به خاطر سابقه‌اش به او فرصت دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کنار رفتن یوسف کرمی از اردوهای تیم ملی روی نتایج تیم در مسابقات جهانی تاثیر منفی می‌گذارد؟ گفت: یوسف کرمی، بازیکن بزرگی است و مدال های زیادی را هم کسب کرده، اما او هم زمانی جوان بود و با نشان دادن توانایی‌هایش توانست جای فرد با تجربه و مدال آور دیگری در تکواندوی ایران را بگیرد. اکنون هم همان دور ادامه دارد و جوانانی می‌خواهند جای او را بگیرند. در وزن یوسف کرمی چند تکواندو کار خوب داریم که البته این حضور تکواندوکاران خوب تنها مربوط به یک وزن نیست و در اوزان مختلف تکواندو کاران خوب زیادی داریم.

ساعی در پاسخ به این سوال که با این اقدام یوسف کرمی آیا او حضور در مسابقات جهانی را از دست داد؟ گفت: این جلسات را برای حفظ شان یوسف کرمی انجام دادیم و به او فرصت دادیم ، اما گویا خودش متوجه شده که شانس زیادی برای اعزام به مسابقات جهانی ندارد و این تصمیم را گرفته است. به هر حال خودش تصمیم گرفته در اردوها نباشد و وقتی کسی در اردوها نباشد، چطور می‌تواند در تیم اعزامی جا داشته باشد.

قهرمان المپیک 2008 پکن در پاسخ به این سوال که گفته شده یوسف کرمی به تعداد زیاد انتخابی‌ها و شرایط اردوها اعتراض داشت و به همین خاطر اردوها را ترک کرده است؟ گفت: اعتراض نداشت، اما می‌گفت که تعداد انتخابی‌ها زیاد است. مگر دو انتخابی زیاد است؟ یک انتخابی در مرحله اول ورود به اردو و یک انتخابی هم بعد از چند ماه برگزار کردیم که یوسف کرمی در هر دوی آنها به دو جوان جویای نام باخت. ضمن این که نباید فراموش شود، کادر فنی در مورد شرایط اردوها و انتخابی‌ها تصمیم می‌گیرد و نمی‌شود برای آنها تعیین تکلیف کرد.

یوسف کرمی اگر در مسابقات جهانی مکزیک یک مدال بگیرد، تنها تکواندوکار ایران می‌شود که پنج مدال جهانی را در کارنامه دارد و بالاتر از هادی ساعی می ایستد. این شائبه مطرح شد که برخی برای این که یوسف کرمی رکورددار نشود، باعث شدند تا یوسف از اردوها برود. هادی ساعی که از شنیدن این حرف بسیار ناراحت شد به خبرنگار ایسنا، گفت: این بحث رکورد و تعداد مدال را که شما می‌گویید من تازه می‌شنوم. این بحث‌ها اصلا صحت ندارد و کسی به دنبال این داستان‌ها نیست. در جریان ترک اردو توسط یوسف کرمی کسی به او نگفت که برود، بلکه برای حفظ شان او شرایط را برایش توضیح دادیم و به او احترام زیادی گذاشتیم. ما دوست داریم بهترین بازیکن را ببریم. اگر کسی واقعا خوب باشد و همه را شکست دهد کسی نمی‌تواند آن را ورزشکار را خط بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها